ד"ר מאיה רוזמן הציגה בתוכניתה ב-103FM מחקר חדש שחשף כי צריכת כרוב לבן וכרוב סגול מפחיתה סיכון לסרטן: "על פי מחקרים שבוצעו במשך שנים רבות – בכרוב יש חומרים חשובים שמפחיתים סיכון לסרטן", אמרה. "אני זוכרת כבר לפני 30 שנה כשהתחלתי לכתוב בעיתונים, שכבר לא קיימים, מאמרים בתזונה, כתבתי על המחקרים על הכרוב, ואנשים אמרו לי שהתחילו לאכול יותר כרוב בזכות המאמרים".

לאחר שחשפה את מצבה הרפואי: קורין אלאל נותחה בהצלחה
נועה קירל שומעת? השידוך המפתיע לאקס הטרי תומר הכהן

עוד ציינה: "הכרוב עשיר בויטמין C, בסידן, בברזל, בסיבים תזונתיים, ומשביע מאוד מאוד עם רק 25 קלוריות במאה גרם. הכרוב הסגול מכיל גם אנתוציאנינים – הפיגמנט הסגול שבפני עצמו נחשב לנוגד חמצון שמגן מפני עוד סוגים של סרטן. הכרוב הוא גם ירק לא יקר במיוחד, וזה מפתיע לאור העובדה שאני אישית ניסיתי לגדל כרוב בחצר – ולקח שנה שלמה עד שצמח לי כרוב בגודל 'נורמלי'".

בהמשך העלתה רוזמן לשידור את מיכאל לוי - מגדל כרוב שהסביר כי "כרוב זה דבר מסובך לגדל, הוא גידול חורפי, העונה הטבעית היא בחורף אבל מגדלים אותו גם בקיץ, אבל אז הגידול שלו לא זול בכלל. הכרוב גדל בעיקר בדרום – לא בגלל שהוא מתאים לדרום אלא כי יש שם שטחים פנויים".

עוד אמר לוי, כי "הכרוב צריך להיות נקי ורענן, עם קליפות חיצוניות ירוקות ולא מקולף – לא כזה שהורידו ממנו עוד ועוד קליפות. הקליפה החיצונית היא יותר ירוקה. כשמקלפים זה נהיה יותר לבן וזה אומר שהוא ישן. גם אם מורידים כמה עלים – שוטפים רק מבחוץ, בפנים הוא סגור. עדיף לשמור במקרר 10 ימים כי אחר כך הוא משנה את הטעם. כרוב גדל בחודשי הקיץ בערך 70 יום, בחודשי החורף לוקח 100 ימים עד שגדל כרוב אחד".

האמור בכתבה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד