את פתח תוכניתה ב-103FM הקדישה ד"ר מאיה רוזמן לעונת הקיץ שנמצאת בעיצומה בימים אלה, וחשפה את חמשת הדברים שהכי צריך להקפיד עליהם כדי לשמור על העור שלנו בעונה החמה.

נוירולוג בן 101 חושף: ארבעה טיפים לחיים ארוכים ומאושרים | צפו
בוקר, צוהריים וערב: האם קפה גורם לכם להיות מאושרים יותר?

"בטח שמתם לב שירקות ששומרים אותם בחוץ – מתקלקלים מהר יותר ונהיים מקומטים הרבה יותר מהר מאשר ירקות ששומרים במקרר", אמרה והוסיפה: "ובטח כבר שמעתם גם על השיטה של השחקנים בהוליווד למניעת קמטים – טבילה במים קפואים. טוב אז השיטה הזו אישית לא מתאימה לי כמובן. אבל מאחר שאנחנו לא חיים בקוטב אלא פה בארץ, וחם פה, אז הנה כמה דברים שכדאי לשים לב אליהם כדי לשמור על העור שלנו קצת יותר רענן ולהקטין את הסיכון להופעת קמטים מוקדם יותר עקב מזג האוויר".

מים - כאשר לעור חסרה לחות, הפתרון הנכון אינו למרוח קרם לחות, אלא לספק את הנוזלים החסרים לעור ולגוף כולו בשתייה מרובה. הגוף צריך כמות מינימלית של נוזלים על מנת לייצר את השתן, דרכו מפרישים את הפסולת ותוצרי הפירוק של כל הפעילות המטבולית במשך היום. כאשר חסרים נוזלים, הגוף מעדיף לפגוע בעור, ולא באיברים פנימיים אשר תפקודם חשוב. כל הנוזלים חשובים ועוזרים – אפשר לספור גם קפה, גם סודה. אפילו הנוזלים של הירקות נספרים לנו בגוף כחלק מצריכת הנוזל.

מלח - מייבש את העור, וגם - החטיפים המלוחים והבוטנים מכילים, פרט למלח, חומרים נוספים שדווקא הם עלולים לגרום להיווצרות הפצעונים: כמות גדולה של שומן טרנס או מטוגן.

ויטמין A - נמצא בירקות כתומים והכי הרבה בגזר. בטא קרוטן מגן בצורה משמעותית מפני נזקי קרינת השמש וגם עוזר לתקן נזקים שכבר קיימים.

ויטמין C - נמצא בכמות גדולה בפלפל אדום ובמלון. ויטמין C דרוש לייצור הקולגן בעור שלנו, וגם עוזר בהפחתת כתמי שמש. מלון למשל – מכיל גם ויטמין C, גם ויטמין A וגם הרבה נוזלים, לכן הוא אחד הפירות המומלצים מבחינה זו.

ויטמין E - נמצא באגוזים ושקדים, דרוש לאלסטיות של העור ומונע יובש בעור. כדאי להעדיף כנשנוש ביניים אגוזים ושקדים, לגבי קלויים צריך לשים לב שברוב הקלויים כמות המלח לא גדולה יותר מאשר בלחם למשל. בקיץ תמיד כדאי להפחית במלח לכן לדעתי יש לתת עדיפות לטבעיים.

לסיום אמרה: "אז – מים, להפחית במלח, להקפיד על צריכת יותר ירקות (בעיקר גזר), פירות (בעיקר מלון), ושקדים ואגוזים טבעיים לנשנושי הביניים שלנו".

האמור בכתבה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד