ד"ר מאיה רוזמן התייחסה בתוכניתה ב-103FM לשאלה כיצד ניתן לחסוך בקלוריות כאשר יוצאים לחופשה בבית-מלון והעניקה טיפים לנופשים, שיעזרו להם לשמור על המשקל.

שלוש שנים לפיצוץ בנמל ביירות: חיזבאללה ממשיך בשלו ומתכנן את הצעד הבא
"אימפריית הכאב" בנטפליקס: סדרה מרתקת שחובה לראות | ביקורת טלוויזיה

"מסכימה שבחופשה לא צריך להיות בדיאטה, מצד שני, חשוב לזכור שאם קצת מגזימים רק בארוחת בוקר במלון - אפשר לעלות חצי קילו של שומן נקי בכל יום של חופשה", אמרה ד"ר רוזמן.

"חשבון פשוט של ארוחת בוקר צנועה יחסית: חביתה מקושקשת, לחמניה קטנה, פרוסת גבינה צהובה, קצת גבינה לבנה, סלט קטן, קפה הפוך, מיץ תפוזים וקרואסון קטן – והנה עברנו 1,000 קלוריות בקלות, לא כולל פינוקים כמו פנקייקס, ופלים בלגים, קרפים, עוגות לקינוח ואפילו בלי להגזים עם גבינות משמינות. אם לא מוותרים גם על אלו אפשר להגיע לארוחה שמכילה מעל 3,000 קלוריות, וזה עוד רק בתחילת היום", אמרה המומחית.

"יותר קל במלון, הכל מוגש, מוכן, הירקות חתוכים ובמבחר גדול. הכל בעצם עניין של הבחירה שלנו", אמרה רוזמן וציינה מה אפשר לעשות בלי לקלקל את החופשה:

* "במקום חביתה מקושקשת, שאנחנו לא יודעים כמה ביצים בדיוק אנחנו מקבלים וכמה שמן יש שם, אפשר ביצת עין – שיש בה גם פחות שמן".

* "במקום סלטים עם רטבים של מיונז אפשר למלא צלחת עם ירקות חתוכים ולהוסיף כף שמן זית בצורה מדודה".

* "במקום ופל בלגי או פנקייק כדאי לבחור בעוגת גבינה חמה שיש ברוב המלונות – יש בה מעט מאוד קמח, פחות סוכר מקינוחים אחרים, ובגלל שיש בה שילוב של חלבונים מהגבינה היא גם משביעה לזמן ארוך יותר".

* "ואם מישהו ממש חייב ופלים או פנקייקס עם סירופים ותוספות – אז להתמלא קודם עם ירקות חתוכים ואחר כך להתמקד בקינוח המשמין במקום כל הארוחה".

האמור בכתבה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד