כל מי שיש לו חיות מחמד בבית כבר יודע: האבק והפרווה שהן מפזרות מסביב מצריכים ניקיון יומיומי. לא מדובר רק על ניקוי כתמי הרגליים הקטנות שלהם, אלא גם השערות הנושרות, פיסות העור, קשקשים ולכלוך שבאים ביחד איתן. אז איך שומרים על בית עם חיות מחמד נקי והיגייני? המומחים של dyson מייעצים:

הקפידו על טיפוח חיות המחמד – חיות מחמד משילות פרווה ברגע ששערותיהן מגיעות לשיא הצמיחה ונושרות לטובת שיערות חדשות. סירוק וטיפוח יכולים לגרום לכך שהשיער יגיע מיידית לאזור המיועד לכך ובכך למנוע נשירה בתוך תחומי הבית.  

נקו באזורים הגבוהים והנמוכים - כמו אבק, גם שיער חיות מחמד יכול לעבור באוויר וליפול על משטחים בכל הבית. לכן, התחילו לנקות באזורים הגבוהים וסיימו ברצפות. אל תפספסו את הספות והכיסאות, במיוחד אם חיות המחמד שלכם נוגות לרבוץ בהם. בנוסף רצוי לנקות גם ריהוט רך,  שעשוי גם הוא להכיל פרווה, קשקשים, מזיקי אבק ואלרגנים אחרים. 

טפלו בשמיכות, הכריות והמצעים של בעלי החיים – שטיפה ב-60 מעלות תעזור לפרק את האלרגנים ולהפחית את כמות הקשקשים המיקרוסקופיים. בסוף השטיפה, ודאו שאתם מסירים את כל הפרווה שנשארה במכונת הכביסה הנאגרת במיכל האיסוף. 

איזה פינוק. מיטת כרבול COZY של כתר לחיות מחמד (צילום: סטודיו כתר)
איזה פינוק. מיטת כרבול COZY של כתר לחיות מחמד (צילום: סטודיו כתר)

שאיבת אבק באיטיות ובכיוונים שונים – שאיבת אבק איטית נותנת לזרימת האוויר זמן רב יותר להסיר את שיער חיות המחמד מהמשטח. עברו מספר פעמים על השטיח בכיוונים שונים, כך תאספו יותר פרווה ותשחררו את השיער התפוס. 

הסירו את הפרווה מהמשטחים - חיית המחמד שלכם משירה שיער, פרווה וחלקיקים קטנים ברחבי הבית. ניתן לראות את פרוות חיות המחמד אבל לא את הלכלוך שיכול להיצמד אליו. שואבי האבק של Dyson לוכדים שיער ופרוות חיות מחמד- אפילו קשקשים מיקרוסקופיים שלא ניתן לראות, באמצעות מברשת בטכנולוגיית De-Tangle למניעת הסתבכות שיער סביב המברשת ואיסוף הפרווה ישירות למיכל האיסוף.

שאבו לעיתים קרובות – שיער חיות מחמד עשוי להתקבץ או להתפזר על שטיחים בתדירות גבוהה יותר משיער אדם. שאיבה קצרה לעיתים קרובות מונעת את הצטברותו במקומות לא רצויים. 

הקפידו לנקות גם את המברשות - המברשות בשואבי האבק זקוקות אף הן לניקוי ותחזוקה. יש לנקות את המברשות הראשיות לעיתים קרובות (אחת לחודש ובהתאם לרמת השימוש) כדי למנוע נזק למנוע המברשת. שמירה ותחזוקה נכונה של המברשת יאפשרו שימוש במברשת ללא תקלות לאורך זמן. 

מישהו צריך לנקות אחריהם (צילום: יח''צ דייסון)
מישהו צריך לנקות אחריהם (צילום: יח''צ דייסון)

הטיפים באדיבות ב.נ.ז.כ. סחר יבוא והפצה בע"מ, היבואן הרשמי של dyson בישראל