את פתח תוכניתה ב-103FM הקדישה ד"ר מאיה רוזמן לחשש של אנשים מהסימון E על מוצרי מזון ושיתפה כיצד אנחנו צריכים לנהוג וממה להימנע, או שלא.

דיווח: עו"ד אליעד שרגא גבה שכר טרחה של מיליון וחצי ש"ח מאישה קשת יום
הפירות והירקות לא מחזיקים מעמד? כך תוכלו להאריך את חיי המדף שלהם

"יצא לכולם הרושם שכל פעם שרשום E אז זה משהו לא בריא, ולדעתי הרושם הזה מוצדק לחלוטין", אמרה והוסיפה: "למרות שלא כל E הוא בהכרח לא בריא. יש גם E שהם בסדר גמור ואפילו טבעיים או אפילו נוגדי חמצון בעצמם".

"מה זה בכלל E?" שאלה רוזמן וענתה: "זה מהמילה אירופה, כי אנחנו משתמשים בקטלוג אירופאי (גם באמריקה משתמשים בקטלוג הזה, אבל באוסטרליה למשל יש להם קטלוג אחר שמתחיל באות A)".

"הקטלוג הזה של התוספים כולל את כל התוספים שאפשר להוסיף למזון", אמרה רוזמן והסבירה:

"חומרים משמרים, שהם חומרים שמונעים התפתחות של עובשים ופטריות וחיידקים, מעכבי חמצון, שהם כאלו שמונעים קלקול של המוצר עקב התחמצנות של השמן, מייצבים, שהם חומרים שעושים את המרקים יותר חלק ויציב".

"צבעי מאכל: רוב תוספי ה-E לא בריאים ולא אמורים להיכנס לגוף שלנו. לרובם יש תופעות לוואי, והרבה תופעות לוואי - כאבי ראש, בחילות, חלק מסרטנים, גורמים להשמנה, ועוד ועוד תופעות. יהיו תמיד מי שיגידו שהם בכמות מאוד קטנה, והם צודקים".

"גם תרופות משפיעות על הגוף שלנו בכמות מאוד מאוד קטנה. מספיק אלפית הגרם כדי לסדר את לחץ הדם, או את בלוטת התריס, או לרפא מחלה חיידקית וכו'. גם לכמויות קטנות יש השפעה. מצד שני צריך לזכור שלא כל ה-E בקטלוג הם רעים. יש למשל צבעי מאכל טבעיים, שעשויים מגזר וסלק וכורכום. למה לא משתמשים בהם תמיד? או כי הם יותר יקרים, או כי הם לא יציבים בכל מיני תנאי יצור מזון. יש המון מייצבים שהם טבעיים לגמרי, לציטין למשל, או כל מיני סיבים תזונתיים אחרים".

"אבל, אנחנו לא אמורים לזכור מה זה כל E. לא אמורים לדעת מה בסדר ומה לא", הדגישה המומחית. "אז באופן כללי לדעתי אפשר בהחלט לפסול כל מוצר שיש בו E ולחפש תחליף בלי מילים ובלי מספרים שאנחנו לא מבינים. מוצר שמכיל רכיבים טבעיים ושאנחנו מבינים כל מילה ברשימה על האריזה".

האמור בכתבה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד