מוכרת לכם הסיטואציה של בוקר לחוץ שבו צריך להתארגן מהר וגם להכין אוכל להמשך היום, אתם שואלים מה להכין ולא מקבלים תשובה או לחילופין מקבלים את אותה התשובה כל יום כמו – כריך שוקולד? סתיו מלצר-תורג'מן, דיאטנית בשטראוס מציעה כמה טיפים ממש יעילים לבקרים שפויים יותר, כדי שנוכל לשלוח את הילדים למסגרות בביטחון עם אוכל טעים ומזין ובלי ויכוחים מיותרים על הבוקר. כל מה שצריך הוא לחשוב מחוץ לקופסה.

הכינו טבלה שבועית

הפתרון הוא בקבלת החלטות משותפת מראש והפחתת חוסר וודאות. החלטה משותפת מראש יחד עם הילדים מפחיתה התנגדויות ועיכובים בבוקר ובנוסף מסייעת בהגדלת המגוון. כשהילד בוחר והוא חלק מקבלת ההחלטות הוא מועצם והסיכוי שהאוכל יחזור או ייזרק קטן. 

שתפו את הילדים בהכנות מגיל צעיר (צילום: אינג אימג')
שתפו את הילדים בהכנות מגיל צעיר (צילום: אינג אימג')

הפתרון: כל מוצאי שבת מכינים ביחד עם הילדים טבלה עם ימות השבוע ומשבצים בה מה לוקחים כל יום. את הטבלה תולים על המקרר כך שיהיה ניתן להיזכר במהלך השבוע מה בחרנו. לילדים בגילאי בית ספר נכתוב (או ניתן להם לכתוב) ובגילאי גן אפשר ממש לצייר את המאכלים.

טיפ למשקיעים: מכינים טבלה שבועית ריקה לצד כרטיסיות עם מגנט ותמונות של מאכלים אותם משבצים כל שבוע מחדש בטבלה. דואגים לתמונות של מגוון פירות וירקות שאותם נשבץ בכל אחד מהימים לצד תמונות של כריכים שונים (חביתה/ טונה/ חומוס/ גבינה צהובה/ אבוקדו וכדומה), פנקייק קוואקר, פשטידת הפתעות ועוד. לא לשכוח תמונות של בקבוק מים שישובצו בכל אחד מימות השבוע, את הכרטיסיות ניתן לשמור בקופסה יפה. 

הלוואי שיאכלו את כל זה. ארוחת בוקר לבית הספר (צילום: אינגאימג')
הלוואי שיאכלו את כל זה. ארוחת בוקר לבית הספר (צילום: אינגאימג')

הנגשה והגשה – הסוד הוא בשיווק

עם ילדים כמו עם מבוגרים הכול עניין של שיווק. מה תעדיפו? חביתה או חביתת ענן מפנקת? הבנתם את הרעיון. השקיעו בנראות הכריך/ הקופסה ולא פחות חשוב תנו להם שמות מרגשים: כריך חביתת ענן, כריך של בית קפה, סלט פצפוצים (סלט קינואה), קאפקייס הפתעות (פשטידות עם תוספות משתנות), טחינה קשת בענן (טחינה בצבעים - טחינה סלק, טחינה פסטו, טחינה פלפלים קלויים). להנגשת פירות וירקות - השתמשו בשבלונות של הכנת עוגיות עבור חיתוך הפירות והירקות בצורות מרגשות. 

טיפ למשקיעים: הכניסו את הילדים למטבח כבר מגיל צעיר ושתפו אותם בהכנות. תופתעו לגלות שמגיל קטן הם יכולים להכין לעצמם את הארוחה לבית הספר. עוד יותר תופתעו לגלות שמה שהם מכינים לבד הם גם אוכלים יותר.

הקופסה עצמה גם חשובה

כמעט לכל מה שאנחנו עושים כהורים יש השפעה על הילדים שלנו ובשעות שאנחנו לא איתם כשהם בבית הספר או בגן, הארוחה שנשלח איתם היא דרך לשלוח להם דרישת שלום מהבית. לא לכולנו יש זמן בבוקר לבשל או לחתוך ארוחות מושקעות, אבל כן אפשר לחשוב איך הופכים את הארוחה שנשלחת איתם בתיק, למשהו אישי יותר ומיוחד. ואם כבר מדברים על תיק, אז תראו איזה תיק אוכל חמוד עיצבו השנה לילדים ב-YOLO. גם אנחנו רוצים כזה. 

YOLO גם עיצבו השנה בשיתוף פעולה עם "ניקול" שקיות אוכל ונייר לעיטוף סנדוויצ'ים, שהם גם נוחים מאד לשימוש, גם שומרים על הסביבה, וגם נוחים ובסטייל. שקיות ניילון זה הכי 2020. על השקיות מודפסים משחקים קלאסיים כגון איקס עיגול, קו נקודה, מבוכים וסודוקו. נייר העיטוף לסנדוויץ' אפילו מגיע עם איורי מטוסים וסימוני קיפול כך שניתן לקפל אותו למטוס נייר לאחר סיום הכריך. אל תשכחו לצרף גם פתק קטן משלכם עם הברכה היומית שלכם, איחולים לקראת מבחן או סתם "שרופה עליך, אמא". גם מדבקות חמודות יתקבלו בברכה. 

חזרה לבית הספר עם YOLO: תיק אוכל, קופסה ושקיות ונייר עיטוף לסנדוויץ' ניקול (צילום: יחצ,סטודיו יולו)
חזרה לבית הספר עם YOLO: תיק אוכל, קופסה ושקיות ונייר עיטוף לסנדוויץ' ניקול (צילום: יחצ,סטודיו יולו)