שאלה: אני מאונן שש פעמים ביום. האם זה נורמלי?.
 
תשובת לימור בנדל: לתשובה שני היבטים. ההיבט האישי וההיבט הזוגי. ראשית מאוד מומלץ לאונן - חיבור לעצמך נקרא בעולם הסקסולוגי "אוטו ארוטיות" - להיות מיני עם עצמי. פיתוח היכולת שלך לענג את עצמך מאוד חשובה ליצירת ביטחון עצמי, חיבור לגוף שלך ולמיניות שלך, להכיר את מנגנון העונג בגוף שלך ולדעת להדריך אישה/גבר אחר איך אתה אוהב שמענגים אותך, מה שמשפר תקשורת מינית זוגית במיטה.

שנית, זה נורמלי אם אתה בחור צעיר בן 21-16 (בממוצע). בגילאים האלה רמת הטסטוסטרון (הורמון המיניות הגברית) מאוד גבוהה והחשק המיני מאוד גבוה ואפילו עומד לך מכל משב רוח רענן. זה שזה נורמלי לא הופך את זה לטוב ובריא עבורך. 

​אז מה הבעיה בעצם?

ברמה האישית, האנרגיה המינית שנמצאת בתוך הזרע הולכת לאיבוד עם הוצאת הזרע. גברים שמאוננים הרבה מתארים מצב של עייפות תמידית, חוסר מיקוד, ירידה בביטחון העצמי, תחושת ריקנות ובדידות, פגיעה ביכולת לתפקד ביומיום בעקבות רצון אובססיבי לאונן וקושי גדול במציאת זוגיות או תפקוד מיני בזוגיות קיימת. כמו כן, תתכן בעיה ריגשית לא מאובחנת שהביאה למצב.

ברמה הזוגית, גבר שמאונן הרבה יכול לפגוע בחיבור שלו עם בת/בן הזוג שלו. גברים רבים מתארים ירידה בחשק לקיים יחסי מין עם בן/בת הזוג, חוסר משיכה וירידה בתשוקה בעקבות אוננות יתרה. אוננות במצבים כאלה תהווה תחליף קל ופשוט לשחרור החרמנות שעולה כי "אני כבר יודע איך להביא את עצמי לפורקן מהיר" מאשר להתמודד עם בעיות במרחב המיני של הקשר. המון נשים מתוסכלות לא מבינות למה הגבר לא מעוניין לשכב איתן כשבעצם הוא "מצא" פתרון קל וברח לאוננות. גברים רבים מתמכרים לאוננות תוך צפייה בחומרים פורנוגרפיים, מה שמקצין את היכולת שלהם להתרגש מהפשוט, המוכר והקיים בבית. 

​איך מוצאים את האיזון? מאוד מומלץ לאונן בין 3-2 בשבוע. תחלופת הזרע חשובה מאוד להפחתת סיכון לחלות בסרטן הערמונית (הסרטן השכיח ביותר אצל גברים). אם אתה חווה חוסר יכולת לשלוט ברצון שלך לאונן ואף מכור לפורנו עקב כך, אני מאוד ממליצה לפנות לטיפול ממוקד בהתמכרויות. לאונן 6-4 פעמים ביום, כל יום - זו התמכרות לאוננות. בבתי החולים "שיבא" ו"איכילוב" יש מחלקות מצוינות של מיניות וסקסולוגים שיוכלו ללוות אתכם בתהליך הגמילה. 

שלכם,

לימור

לימור בנדל, מטפלת זוגית ומינית, מומחית ביצירת חשק מיני ותשוקה בזוגיות לאורך שנים. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק של לימור "מתעוררים ביחד"

להרשמה למגזין "לחיות בתשוקה" העוסק באהבה, זוגיות ומיניות לחצו https://www.limorbandel.com/magazin-reg