את תוכניתה השבועית ב-103FM הקדישה ד"ר מאיה רוזמן לפתיחת שנת הלימודים במערכת החינוך והציגה את העקרונות להכנת כריך בריא ומזין לילדים לבית הספר.

"סמכות ללא אחריות": לוין במתקפה חריפה נוספת על בג"ץ
ארה"ב נגד ההחלטה להדחת יו"ר 'יד ושם': "לשמור על עצמאותו של המוסד"

"כדאי לתת עדיפות משמעותית ללחם, לחמניה ופיתה מקמח מלא. יש כאלו רכים, מתוקים וטעימים שמתאימים גם לילדים", אמרה רוזמן. "הרבה פעמים שואלים אותי אם יש כזה הבדל משמעותי בין הלחם המלא ללחם רגיל מקמח לבן, או הלחם האחיד הפשוט שנקרא פעם אפילו 'לחם שחור'. אז כן, בהחלט יש הבדל משמעותי. החשיבות של זה גבוהה מאוד כי בקמח לבן אין ערך תזונתי בכלל וקמח מלא מכיל סיבים, ויטמינים ומינרלים. לחמים רגילים עושים מקמח לבן – זה קמח שעשוי מגרגר החיטה שהסירו ממנו את כל הקליפות. בקליפה נמצאים רוב הסיבים והמינרלים, כשמסירים את הקליפה מסירים את הערך התזונתי".

עוד ציינה, כי "כריך בריא צריך להכיל חלבון, שחשוב לגדילה. כריך של פחמימות בלבד (כמו עם ריבה או עם חצילים) לא ייתן לגוף את דרישותיו. מה זה כריך עם חלבון? למשל עם גבינות מסוגים שונים, כן גם גבינה צהובה זה נפלא לילדים ומלא מלא בסידן שחשוב לעצמות שלהם. אם רוצים כריך עם חלבון טבעוני אפשר עם חומוס למשל".

מלאה בסידן. גבינה צהובה (צילום: ingimage ASAP)
מלאה בסידן. גבינה צהובה (צילום: ingimage ASAP)

בהמשך הסבירה: "חשוב לצרף לכריך ירק או פרי – יש בהם ויטמינים חשובים, אחד מהם הוא ויטמין C שעוזר לספיגת הסידן מהגבינות או החומוס. כלומר – נניח שאוכלים כריך עם גבינה צהובה בלבד, ללא ירק או פרי, אז ייספג מהגבינה הצהובה פחות סידן, בהשוואה לאם אוכלים את אותו כריך בשילוב רבע פלפל אדום. כל הירקות והפירות הטריים עשירים בוויטמין C. במקום הראשון נמצא הפלפל האדום, אבל גם פרוסות עגבניה בתוך הכריך זה נפלא".

האמור בכתבה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד