שאלה
אשתי חצי שנה לאחר לידה. אני מנסה להתקרב אליה והיא פשוט דוחה אותי. אנחנו ללא סקס כבר שמונה חודשים וזה מתסכל אותי. אני מרגיש עצוב ודחוי. מה אפשר לעשות?

תשובת לימור בנדל
איש יקר ואהוב, אני כל כך מבינה את ההרגשה שלך. חווית הדחיה כשאתה כל כך זקוק לחום ואהבה בהחלט יכולה להיות קשה ומתסכלת. לעתים כל האינטימיות שהייתה פעם איתך הולכת לתינוק החדש. חלק מהגברים אפילו מספרים לי בקליניקה שהם מקנאים בתינוק שמקבל את כל היחס, החום והאהבה.

ברשותך הייתי מתבוננת על המצב דרך מערכת היחסים שלכם בינה ובינך ודרך מערכת היחסים שלה עם עצמה. עם הגעתו לעולם של תינוק מתוק, פרי האהבה שלכם, אשתך נדרשת להיות צמודה לתינוק בחודשיו הראשונים בעולם שכן הוא חסר ישע ואונים. במצב כזה האישה נשאבת לתוך שגרה שלוקחת ממנה את כל החופש והעצמאות שלה והופכת אותה לבעלת זהות מאוד ברורה - אמא.

יש לתינוק תלות מלאה בה והיא נמצאת בביטול ה"אני" שלה בזמן זה. לעתים בשל כך מתרחשים שני דברים:
1. עצבות ודיכאון לאחר לידה
2. איבוד החשק למין

במצב בו הזהות שלה מוגדרת רק כ"אמא" אין לה את היכולת להיות היא עצמה. אישה. הגוף לעתים הופך למוחפץ, לדוגמא השדיים הארוטיים הופכים לבקבוקי האכלה ואין בכך שום דבר סקסי. כאן הייתי רוצה שתתבונן על היכולת שלך לעודד אותה להיות "היא" בחזרה. לעודד אותה לייצר נפרדות מהזהות האמהית שלה.

ממליצה לך להשתלב בגידול התינוק ולתת לה את האפשרות לצאת מהבית. לאן? להליכה 10 דקות, לחוג זומבה או לצאת עם חברות. כל מה שעושה אותה מאושרת לבד, ללא התינוק. היייתי ממליצה לך לברר איתה ולהיות מעורב בהאכלה של התינוק, מקלחות, השכבות לישון וכל מה שקשור לטיפול בו.

ממש לשבת לצידה במקום מול הטלוויזיה וללמוד ממנה מה היא עושה ולהשתלב לאט לאט בטקסים הקבועים. תמיכה ועידוד יחזירו אותה לעצמה ולזהות הארוטית שבה. ישיבו שמחת חיים. 

וכעת אני מזמינה אותך להתבונן על המרחב הארוטי בינך ובינה. האם היא מרגישה אהובה? האם היא מרגישה שאתה מעריך אותה? תומך בה? האם אתה מתעניין בה? במה שעובר עליה עם התינוק ובלעדיו? קשה לה? טוב לה? האם אתה ער למה שעובר עליה חוץ מהרצון שלך לשכב איתה?

נשים רבות מספרות לי שהגבר לא רואה אותן בכלל, רק את הצורך שלו להכניס את הפין, לגמור ולנחור. וואלה לא מתאים! היא לא המכל לפליטת הזרע שלך.

יחסי מין, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')
יחסי מין, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

האישה שלך זקוקה לאהבה שלא קשורה לקיום יחסי אישות. ספר לה שאתה מעוניין להעניק לה מגע אוהב, כזה שלא יוביל למין. שהיא חסרה לך ושאתה מתגעגע לחום שלה. לטף אותה ביד, בשיער.

תעשה לה מסאז' בכפות הידיים, ברגליים ובגב. תראה לה כמה אתה מעריך את העשייה שלה עם התינוק החדש. תחמיא לה על מי שהיא, על המראה שלה, על האופן בו היא מתנהלת עם התינוק החדש. הערכה, פרגון ומחמאות מעוררים חשק למין!

והיבט אחרון, הייתי מבררת אם אולי כואב לה. לעתים נשים נמנעות מכאב בעצם ולא מיחסי מין. היא דוחה סקס ולא דוחה אותך. בגלל תפרים אחרי הלידה, קרעים בפתח הנרתיק בעקבות הלידה או כאבים מניתוח קיסרי חלק מהנשים לא מעוניינות ביחסי מין מהחשש והפחד שיכאב להן.
הנרתיק חווה טראומה בזמן הלידה. המבנה השתנה וחלקן ממש מתביישות בשינוי. תקשורת על הנושא וטיפול בכאבים אצל גניקולוג או רופא/ת נשים בהחלט יכול לחבר אותה חזרה לחוויה של עונג במקום כאב.

לימור בנדל, מטפלת זוגית ומינית, מומחית ביצירת חשק מיני ותשוקה בזוגיות לאורך שנים. הצטרפו לקבוצת הפייסבוק של לימור "מתעוררים ביחד" 

להרשמה למגזין "לחיות בתשוקה" העוסק באהבה, זוגיות ומיניות לחצו https://www.limorbandel.com/magazin-reg