האם תמרים זה רק סוכר? ד"ר מאיה רוזמן התייחסה לאחד הפירות האהובים על הישראלים בתוכניתה ב-103FM והסבירה על הערך התזונתי שלו. 

לאחר פיצוץ במתקן: רחובות עיירה בפורטוגל נשטפו במיליוני ליטרים יין אדום | צפו
בן 21: "עינגתי את עצמי מול סרטונים סקסיים של אחותי ואז התנשקנו"

לדבריה, "תמרים הם השוקולד של הטבע. אמנם בשני תמרים יש קלוריות וסוכר כמו בשורה של שוקולד לפחות, אבל התמרים שנחשבים לאחד משבעת המינים של ארץ ישראל, נחשבים לאחד הגידולים העתיקים של האזור. לפני 15 שנה הצליחו להנביט ולגדל עץ תמר מזרע שנמצא בחפירות במצדה, זרע מלפני 2,000 שנה. יש כמה זנים של תמרים, המוכרים ביניהם הם תמר ברהי, הצהוב, דקל נור, והמג'הול שנחשב לגדול ולמתוק ביותר".

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>>

"פירוש השם 'מג'הול' מהשפה הערבית זה 'לא ידוע', ואחת מן האגדות מספרת על כך שכששאלו נווד מה זה הפרי הזה, הוא לא הבין את השאלה וענה 'מג'הול' ומאז זה שמו של התמר הזה, שהפך עם השנים לפרי שישראל היא היצואנית הכי גדולה שלו בעולם. זהו גם הפרי של הספורטאים. לרוב המתאמנים יהיו תמרים בתיק הכושר, לאנרגיה לפני או במהלך האימון, וגם מי שיוצא לריצת בוקר מוקדמת יעדיף להכניס לגופו תמר ממריץ, מאשר לאכול ארוחה מעיקה שתכביד על הפעילות", אמרה רוזמן.

רוזמן הוסיפה כי "התמרים מכילים הרבה יותר סוכר מפירות אחרים, אבל זה כי אחוז המים שבהם נמוך יותר. ברוב התמרים יש 70% סוכר, ולסוכר זה יש אינקס גליקמי גבוה מאוד - יותר מסוכר לבן אפילו, מה שאומר שהסוכר בהם נספג אל הגוף במהירות. אז מצד אחד זה מעולה לפני אימון ונותן אנרגיה נפלאה, מצד שני, זה גם גורם להקפצת האינסולין ופחות מתאים אם יש נטייה לסוכרת".

"אם רוצים ליהנות מתמרים בלי להקפיץ את רמות הסוכר בדם, אפשר לשלב תמר אחד יחד עם שלושה חצאי אגוז מלך או שבעה שקדים, אלו מכילים שומנים וחלבונים שמעכבים את ספיגת הסוכר אל הדם, ויחד הם נחשבים כנשנוש מתוק ובריא אחד שאפשרי גם בזמן דיאטה. בתמרים גם כ-8% סיבים תזונתיים, מסוג שמסייע לפעילות העיכול, וגם כמות גדולה של מינרלים, כמו אשלגן ומגנזיום. תמר מג'הול אחד מכיל כ-50 קלוריות, ולכן שני תמרים נחשבים למנת פרי אחת", אמרה לסיום.

האמור בכתבה מבטא את הדעה האישית של השדר/ת והוא אינו מובא כתחליף לקבלת ייעוץ פרטני מבעל מקצוע המתמחה בתחום, ואין להסתמך עליו בכל צורה שהיא. כל פעולה ושימוש שנעשים על בסיס התכנים המופיעים באייטם הינה באחריות המשתמש/ת בלבד