1. חופשה עם ילדים שונה מחופשה בלי ילדים ובינינו זאת לא תמיד באמת חופשה. תיאום הציפיות שלנו למול החופשה המושלמת שיש לנו בראש, הוא חיוני. ציפיות ולוח זמנים מותאמים, יכולים לסייע משמעותית לתסכולים שלנו ושלהם.

2. בחירת יעד מתאים: חפשו יעדים נוחים לתינוקות: מקומות עם גישה קלה לעגלות, שירותים לתינוקות, וחדרי החתלה. עדיף לבחור ביעדים עם אקלים נעים, לא חם מדי או קר מדי, כדי לשמור על נוחות התינוק.

3. הכנה ואריזה: ארזו את כל הציוד הנדרש ודאגו להביא מספיק חיתולים, גרביים, בגדי החלפה, מזון לתינוק (אם יש צורך), בקבוקים, ומוצצים. תיק חירום: כולל תרופות לתינוק, מדחום, קרם הגנה מהשמש.

4. איך מתאימים את לוח הזמנים של הקטנטנים לחופשה? בגדול, יש לזכור שלוח הזמנים שלהם בסוף יסתדר. אבל, החלק החשוב הוא, לדאוג שיישנו במשך היום. במנשא, ברכב, בעגלה, לא משנה איך, רק שיישנו, כדי שלא יצברו עייפות יתר ואז הלילות עלולים להיות קשים מאוד.

ילדים אוכלים בבריכה (צילום: אינג אימג')
ילדים אוכלים בבריכה (צילום: אינג אימג')

5. מה עושים בערב חג? אז זה כמובן, תלוי גיל. לטעמי, עד גיל שנה וחודשיים הם לא צריכים להיות חלק מהארוחה. אתם יכולים להגיע מוקדם יותר, אחרי המקלחת בבית ולדאוג שיהיה להם מקום להירדם בו. עדיף מיטה כמובן, אבל אם אין, אז גם מזרן זה טוב, וכדאי להשמיע מוזיקת רקע, כדי שהרעש לא יפריע. חשוב שיהיה לכם גם מוצץ מרגיע. כשמסיימים את הארוחה, לוקחים אותם במצב שינה לרכב ומשם ממשיכים את הלילה. מגיל שנה וחודשיים, הם כבר יכולים להיות חלק מהסצנה וזה כיף. רק תדאגו שהם יישנו טוב במהלך היום ואולי איזו שינה נוספת מאוחרת יותר, כדי שלא יגיעו גמורים ואז יהיה קשה מידי. כל הורה יחליט מה מתאים לו ואיך, אך כלל האצבע העיקרי הוא, להביא אותם במצב ערות טוב ולא עייפים מידי.

6. מה קורה אם כל השגרה מתהפכת? הוא הפסיק לאכול, הפסיק לישון, הכל מבולגן... לא להיבהל! תמיד יש את היום של אחרי. הכי חשוב שתיהנו בחופשה כמה שיותר מהאווירה המשפחתית ומהביחד. אם הילד לא נרדם אבל הוא בסדר, שחררו. אם הוא לא אוכל, אבל הוא בטוב - תיהנו... יש ילדים שלוקחים חופשות יותר בצ'יל, מסתגלים מהר ויש כאלו שפחות. בואו נקבל את זה בטוב, נסו לסמוך עליהם, תהיו שם בשבילם, תדאגו לתמיכה רחבה במידה ומתאפשר (אין כמו דוד/דודה/סבא/סבתא ששומרים עליהם כשאנחנו משלימים שעות שינה). בסוף חוזרים הביתה, לשגרה והכל מסתדר.

7. קחו זמן להתרווח: חופשה עם תינוקות דורשת גמישות וסבלנות. זכרו לקחת זמן לנוח ולהירגע, גם אם זה אומר לפספס כמה פעילויות. אם אתם מבלים עם משפחה נוספת וזה אפשרי, תנסו לבקש עזרה ותמצאו גם כמה דקות לעצמכם. 

חן ברזילאי היא מדריכת הורים ויועצת שינה ויועצת למותג NUK