עדן היא בדיוק מה שישראל הייתה צריכה שייצג אותה עכשיו, אבל ישראל היא כנראה הדבר האחרון שמתאים לעדן להתמודד אתו - ושניהם כמעט מאותה הסיבה. עדן עדינה מאד, רגישה ופגיעה. חשובים לה היחסים עם בני-אדם והיא מגיבה מאד לא טוב לעוינות, כעסים, אגרסיביות וחרמות. בשבילה זה מאד לא נוח להתמודד עם המפגינים ועם התקשורת הנשכנית. יותר מכל עדן זקוקה להרמוניה, שלווה, והיא נעשית מתוחה ועצבנית מאד כשאלו מופרים.

עוד תחזיות באתר של עמי גוטמן>>>

אני מניח שהכינו אותה היטב להתמודדות עם כל סוג שאלה שיכול להגיע בתקשורת. אבל עדן נמצאת בתקופה מבולבלת, וקשה לה מאד להסביר את עצמה או לדעת מה בכלל היא חושבת. ככל הנראה הבחירה שלה תהיה שלא לענות יותר מדי על שאלות פוליטיות, ולומר שהיא באה לעשות מוזיקה. זו תהיה הבחירה הנכונה, כי עימותים עלולים ממש להוציא אותה מאיזון. אבל דווקא לישראל עדן טובה מאד, כי היא משדרת רוך, נועם, וקל מאד לאהוב אותה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

עדן גולן (צילום: REUTERS/Carlos Garcia Rawlins)
עדן גולן (צילום: REUTERS/Carlos Garcia Rawlins)

בעצם היתרון הגדול של עדן כמייצגת אותנו (חוץ מהכישרון המוזיקלי האדיר, ויכולת התנועה וההופעה המעולים שיש לה כמובן), זה שהיא משדרת אנושיות. קשה לכעוס עליה, והיא ההיפך מהתדמית הקשוחה והקרה שנוצרה לישראל. היא עושה זאת אפילו ללא מילים. אבל אם בחיי השגרה זה מייצר לה סביבה יותר נעימה, הרי שבמצבנו הפוליטי הבינלאומי, זה רחוק מלהספיק. כלומר אנחנו מרוויחים את המסר האנושי שעדן מפיצה לעולם, אבל עדן עצמה סובלת מאד מהיחס שהיא מקבלת. לא כולם נגדנו, אבל אלו שכן יהיו מאד קולניים.

אירוע חצי הגמר יעבור ללא בעיות מיוחדות, ועדן גולן עולה לגמר! הביצוע יהיה טוב, מרשים, מדויק עד לפרטים הקטנים, וירים את הציפיות בגמר אף יותר. עדן זוכה לתשבחות, ובין חצי הגמר לגמר, יתכן שתטפס גם בהימורים. לעדן לא תמיד היה קל בחיים, והיא למדה לצפות לפחות (או לצפות לבעיות). אבל היא יודעת גם לעבוד קשה כדי להגיע למקצוענות, וההצלחה בחצי הגמר מעלה גם אצלה את הציפיות.

עדן גולן (צילום: אינסטגרם)
עדן גולן (צילום: אינסטגרם)

לכן בגמר עדן עולה עם ביטחון עצמי יחסית גבוה, אבל ביחס לציפיות יתכן שהתוצאה תהיה קצת מאכזבת. חשוב לומר, בסה"כ ההישג של עדן יהיה מכובד באופן אובייקטיבי, אבל היא תרצה יותר. יתכן שיש גם תחושת חמיצות נוכח פרובוקציה שמתעוררת סביב אירוע הגמר. זו יכולה להיות תחושת נאחס כשהוא מסתיים והכל נגמר, ואולי סביב הפגנה אלימה או יחס שהיא מקבלת ממשלחת אחרת וכן הלאה. אבל בהחלט תיתכן פרובוקציה גם בשידור, וצריך לשים לב במיוחד לזמן של ההצבעות.

יתכן שהאכזבה היא ממספר הנקודות שמקבלים (ביחס לציפייה הגבוהה), ויתכן מפרובוקציה מרגיזה או משפילה, למשל שריקות בוז מהקהל, או פעולה של מישהו. זה נותן תחושה לא כיפית לכל ישראלי. אבל נעבור את זה, וכשיעבור מעט זמן, בפרספקטיבה לאחור, נוכל מהר כולנו (וגם עדן) לראות שישראל נתנה הופעה מכובדת, טובה, והיא מקדמת הן את ישראל והן את עדן. בהצלחה עדן שלנו, עם ישראל והכוכבים מאחורייך!

ומה יקרה לי? מפה שאלה תענה, קרא עליה>>>