אני אמא לשלושה ילדים שגידלתי לבד במשך קרוב ל־30 שנה. הם נפלאים וחכמים ואני מאוד גאה בהם, אבל התקשורת בינינו לוקה בחסר. ברגע שמשהו לא מוצא חן בעיניהם, אני פשוט חלשה מולם ומוותרת. אני יודעת שאם אגיד מילה שלא מוצאת חן בעיניהם, הם ישר ינתקו איתי קשר, וזה מפריע לי מאוד בחיי היומיום. מה אני יכולה לעשות?
"אנחנו תמיד מסתכלים על הסיטואציה מהמקום שאנחנו רגילים ונוח לנו להסתכל. את אישה חזקה וידענית והשקעת בהם, אז כמו כל משקיע, את אומרת שזאת זכותך להתערב ולהגיד את דעתך. אבל הם חד וחלק משדרים לך: ‘אם את נכנסת ומתערבת, אנחנו ננתק מגע’. הם עושים זאת כי הם מאוד מתקשים להתדיין איתך. ברגע שהילדים שלך גדולים, יש לך מערכת יחסים בין שווים. לא מעניין מה קרה ב־30 השנים שבהן גידלת אותם לגמרי לבדך. ככה החיים בנויים. אם את רוצה את מערכת היחסים הזאת, תחשבי מה את יכולה לעשות כדי להשפיע עליה לטובה. לדוגמה, תגידי: ‘אני רוצה רק ליהנות ושכל אחד יחיה את החיים שלו'".
 
אני בן 21 ורוצה להתחיל להשקיע את 140 אלף השקלים שחסכתי כדי להגיע לעצמאות כלכלית. מה נכון לעשות עם הכסף? 

"140 אלף שקלים הם סכום מכובד, ויש מגוון אופציות שפרושות בפניך. אחת האפשרויות היא קרנות נדל"ן. נגיד שעכשיו יזם נדל"ן בלונדון רוצה להקים פרויקט, והוא עולה 50 מיליון פאונד. הוא פונה לבנק שאם הוא רואה לנכון ללוות אותו, אז הוא ייתן לו מימון של 70%. היזם צריך להביא עוד 30% דרך קרנות הנדל"ן. בקרן בודקים את הפרויקט. אם מחליטים שכן, אז מציגים אותו לקהל המשקיעים. יש כרגע קרן אחת שפועלת בארץ, והם הצליחו לקבל ביטוח על ההשקעה. זה אומר שיש לך ביטוח על ההון שלך. זו אופציה שאני מאוד ממליץ. כיזם יש לך מצד אחד הבטחה לכספים שלך ומצד שני אפשרות לרווחים מאוד יפים".
אני שכירה בחברה של ניהול משרדים מהבית. יש לי מקבץ לקוחות ואני מאוד רוצה לקחת את זה צעד קדימה ולפתוח בקריירה עצמאית, אבל חוששת כי אני כרגע נכנסת להליך גירושים שמעורבים בו ילדים. מה אתה ממליץ לעשות?
"אני מבין את החשש, בכל דבר יש סיכון, אבל דווקא עכשיו את חשה את הצורך להרגיש טוב עם עצמך, חזקה ומאושרת, וזה קטע מגניב בעיניי. אני אוהב את הגישה הזאת. לפעמים, דווקא בזמנים הקשים, אנחנו צריכים לעשות עם עצמנו פעולות שיגרמו לנו להרגיש ראויים וחזקים. לגבי הסכם הגירושים, נסי לא לנקום בו ולמצוא אוזן קשבת. לבוא ולהגיד: 'תקשיב, אין לי רצון לנקום בך, אם תהיה הגיוני, אנחנו יכולים לגמור את זה ולשתף פעולה'. זה אדם שאת הולכת לנהל איתו מערכת יחסים כל החיים".
יש לי המון משקעים מהעבר, ולצערי אני מעבירה אותם לאמא שלי. אני רוצה לדבר איתה על הכל ולשחרר, אבל יש בי פחד נורא. כיצד לעשות את זה נכון?
"אמא שלך נכה ואין לה ידיים רגשיות. במקום לחבק היא ביקרה אותך. ברגע שתבואי ותתחילי להגיד לה את כל מה שאת רוצה לשחרר בשבילך, היא לא תשב, תקשיב ותגיד: 'אני מכה על חטא'. יהיה לה מה להגיד על כל דבר, תהיה לה נקודת הסתכלות, ועם הכעס שיש בך את תעלי את הרף. בסבירות מאוד גבוהה זה ייקח אותך לאזור עימות איתה, שיהיו לו נפגעים. יש לך שתי אפשרויות: או שתכעסי עליה, ואז חוץ מלפגוע בך ובה לא ייצא מזה כלום, או שתמשיכי להתעלל בעצמך. אבל יש גם אופציה שלישית: את יכולה לקחת דפים, לכתוב לה מכתב כאורך הגלות ובו תפרטי על כל המקרים. תכתבי לה: 'פגעת בביטחון שלי' וכו'. בסוף, לפני שאת חותמת את השם, תכתבי: 'ואחרי שאמרתי לך את כל זה, אני משחררת אותך. אני יודעת שעשית את המיטב שלך ואני רוצה להגיד לך תודה על זה שהבאת אותי לעולם'. קחי את המכתב, קפלי אותו טוב־טוב ושימי במגירה. כעת תסתכלי על עצמך ותתחילי להגיד: 'מה אני עומדת לעשות עבורי?'".