ממתיקים מלאכותיים רב כוהליים מכילים פחמימות ויכולים להעלות את רמת הסוכר בדם? צריך להשתמש בהם בבקרה? 
"בכל דבר צריך להשתמש בבקרה. אם נשווה את אותם לאינדקס גליקמי אז הם פחמתיים וצריך לספור אותם. מבחינת סוכרת אין בעיה כי הם אמנם מעלים את רמת הסוכר בדם אך הם לא מקפיצים אותה. הבקרה היא לא בגלל הסוכרת אלא כי עודף הממתיקים הכוהליים גורם לשלשולים ויכול להוביל לכאבי בטן. כל הממתיקים בזמן הסוכרת גורמים לעמידות לאינסולין ולכן צריך לצרוך אותם בזהירות. אי אפשר לצרוך כמה מתוק שרוצים גם כשמדובר בממתיקים ללא סוכר".

האם זה מעלה את ה- H1C(המוגלובין)?
"תלוי בתזונה שלך במשך היום. כמה סוכרים אתה צורך, כמה פחמימות מורכבות ועוד. בשורה התחתונה כל עוד אתה רוצה לאכול משהו מתוק ויש לך סוכרת, אפשר להשתמש בסוכרים הכוהליים אך לא בכמות גדולה מדי. גם כי הם נחשבים לפחמימה בסופו של דבר וגם כי עודף מהם יכול לגרום לשלשולים וכאבי בטן".

שמעתי שלתפוחי אדמה אפויים יש יותר אינדקס גליקמי מזה של תפוחי האדמה המבושלים. הייתכן?
"זה נשמע לי מוזר. ככל שהירק יותר מבושל ורך, הגוף צריך להשקיע פחות מאמץ לעכל אותו ואז הפחמימות נספגות יותר מהר, מה שמקפיץ את רמת הסוכר בדם. למיטב ידיעתי תפוח אדמה מבושל הוא הרבה יותר רך מהאפוי. גם כשמדובר על פסטה זה אמור להיות כך. כשאת מבשלת פסטה באופן חלקי רמת אינדקס הגליקמי שלה נמוכה יותר. ככל שאת מבשלת אותה יותר ומרככת אותה, את מעלה את האינדקס הגליקמי. בטבלאות שאני עובדת איתן נכתב שתפוח האדמה המבושל הוא עם אינדקס גלוקמי גבוה יותר מהאפוי".