אני מקפידה על דיאטה קשוחה במיוחד, אוכלת מעט מאוד, ומנסה לשלב מעט פעילות גופנית בשביל לזרז את הירידה במשקל. לצערי הרב, למרות הכל אני לא מצליחה להגיע להישגים, והמשקל שלי לא משתנה. מה לדעתך אני עושה לא בסדר? 
“אני שומעת ממטופלים וממאזינים שלי את המשפט הזה כבר למעלה מ־20 שנה. אנשים מספרים שלא משנה מה הם עושים הדיאטה לא מצליחה להם, והם תקועים. לדעתי יש סיבות רבות שגורמות לזה. אחת מהן היא שהגוף זקוק לפחות קלוריות כשיורדים במשקל, וכך לצורך העניין אם מישהו שוקל 100 קילו ונעזר בתפריט דיאטטי של 3,000 קלוריות ביום כשהוא יורד במשקל ושוקל 70 קילו הוא חייב לצמצם את התפריט בהתאם, אחרת הירידה תיעצר. מעבר לזה חשוב לי מאוד להתייחס לכל הזיופים הקטנים שאנשים עושים במהלך שנים של דיאטות. אנשים משחררים את הרסן, מנשנשים בין ארוחות, ולא מחשיבים דברים כמו כפית של שוקולד, אשכול ענבים קטן שהם אוכלים במהלך היום, או אפילו כף אורז מהסיר. כשעושים דיאטה הכל צריך להיספר, וכן, אומנם מדובר בדברים קטנים, אך אם נספור את כולם יחד נגיע בדיוק לכמה מאות הקלוריות שמונעות מאיתנו את המשך הירידה שאנו מצפים לה. מעבר לזה חשוב לשים דגש גם על שינויים הורמונליים שעתידים לעכב את הירידה במשקל ולגרום לנו לשרוף פחות קלוריות, ולקחת בחשבון שגם חוסרים תזונתיים יכולים למנוע ירידה במשקל.

"כדי לזרז את הירידה או לבדוק אם מדובר בבעיה התנהגותית או בריאותית, אפשר לאכול לפי תפריט בצורה מאוד־מאוד מדויקת למשך חמישה ימים, ולבדוק אם יש ירידה של חצי קילו עד קילו. אם יש, סימן שמדובר בבעיה התנהגותית שקלה לפתרון. לצורך העניין אתן לך תפריט לדוגמה שמסייע בירידה במשקל - לארוחת בוקר תאכלי כריך משתי פרוסות לחם קל עם כף אחת של גבינה לבנה, וירק. לארוחת ביניים תאכלי תפוח, ולארוחת צהריים חזה עוף בגריל או שניצל צמחי עם סלט ירקות טריים ללא רטבים. עוד אפשרות היא לאכול שעועית ירוקה בכמות גדולה. אחר הצהריים תאכלי לארוחת ביניים עוד תפוח או יוגורט דיאטטי, ולארוחת ערב תהני מסלט ירקות טריים גדול עם ביצה קשה, שתי פרוסות לחם קל, וכף גבינה. אם תרצי תאכלי לאכול עוד יוגורט לפני השינה. תחליטי לעשות את התפריט הזה במשך חמישה ימים בלי להחליף או לשנות, וכמובן בלי לטעום מהסירים בעמידה, ואני בטוחה שתתחילי לראות תוצאות יפות”. 


האם שתיית כוס מים עם מיץ לימון על הבוקר תורמת לשריפת שומן?
“הגוף שורף שומן, והופך אותו לאנרגיה כאשר אוכלים פחות ממה שדרוש לגוף. השומן מהווה מאגר אנרגיה למקרים שבהם הגוף מקבל פחות אנרגיה ממה שהוא שורף במשך היום. כוס מים על הבוקר היא הרגל מצוין - היא עוזרת להפעיל את מערכת העיכול ולמנוע עצירות. מעט מיץ לימון יכול לשפר את טעם המים ולהוסיף גם קצת ויטמין C, כמובן, רק אם הלימון טרי ונסחט בזה הרגע, אבל עדיין חשוב לזכור שמים עם לימון לא תורמים לשריפת שומנים, וכלל לא משפיעים על הקיבה”. 
לאחרונה שמעתי שרבים טוענים שוויטמין D יעיל נגד דיכאון. מה דעתך?
“ויטמין D חשוב מאוד לבריאות העצמות שלנו, ולספיגת הסידן מהמזון אל הגוף. כוויטמין מסיס שומן, הוא נמצא בעיקר במאכלים בעלי אחוז שומן גבוה – כמו גבינות שמנות, חלמון ביצה, דגים שמנים, חמאה, שמנת. מעבר לזה חשוב לזכור שהוא נמצא בעור שלנו במצב לא פעיל, וכשאנחנו נחשפים לאור השמש הוא הופך לפעיל. במחקר שפורסם החודש בירחון תזונה אמריקאי, בדקו בקרב 155 אנשים בגיל 60־80 אם תוספת של 1,200 יחידות של ויטמין D, במשך שנה שלמה, יכולה לעזור נגד דיכאון. על פי התוצאות, תוספת ויטמין D אומנם העלתה את רמות הוויטמין בדם, אבל לא גרמה לשום שינוי במצב הרוח, בתפקוד המוח, וגם לא בתפקוד היומיומי הפיזי”.
מאז שאני זוכרת את עצמי אני אוהבת לשלב טראפלס בתזונה היומיומית שלי. כדור אחד קטן עם הקפה ממש עוזר לי להעביר את היום כמו שצריך. האם אפשר לשלב טראפלס גם במהלך דיאטה? 
“לדעתי אפשר בהחלט לשלב אותם כנשנוש ביניים גם בזמן דיאטה, אבל חשוב שתשימי לב לכמות הקלוריות שיש בכל כדור”.