האם אפשר לרדת במשקל אם אוכלים רק כריכים? ד"ר מאיה רוזמן הסבירה למאזינים בתוכניתה ב-103FM, כי אין בעיה לאכול 6-5 סנדוויצ'ים ביום, בטח אם מוסיפים להם ארוחה. "כאשר מכינים כריכים מלחם קל, אין שום בעיה, ועוד אפשר להוסיף לכריכים ארוחה", הסבירה ד"ר רוזמן והוסיפה: "אם כל פרוסת לחם קל מכילה 40 קלוריות, 2 פרוסות זה 80 קלוריות. אם ניקח עוד 40 קלוריות על ממרח ממוצע, כמו כף גבינה 5%, או כף חומוס או פרוסת פסטרמה או פרוסת גבינה צהובה דקה, הכריך כולו מכיל 120 קלוריות".



"חמישה כריכים כאלו מכילים רק 600 קלוריות. אם נוסיף לכך ארוחה שמכילה חלבונים וירקות, כמו חזה עוף גדול עם ירקות בתנור, או ביצה וקופסת טונה וסלט גדול, הגענו לתפריט של 900 קלוריות בלבד".  





לאחר מכן ענתה לשאלת מאזינה על הקשר בין בורקסים לדיאטה. 



אני מכינה בורקס ביתי מדפי אורז ומכניסה אליו ביצה עם קוטג' 5% שומן וגבינת חמד 5% שומן. איך אני מחשבת את הקלוריות והאם זה משמין? בפועל יוצא לי על קופסת גבינה כ-18-15 יחידות קטנות?


"על פי החשבון שלי זה יוצא בערך 50-40 קלוריות ליחידה. אם את בדיאטה לשמירה על המשקל זה יכול לשמש כתחליף לארוחת ביניים. ואם זה במקום מנת חלבון יומית - את יכולה לאכול בין 5-4 חתיכות יחד עם סלט קטן בצד. אגב אם את מחליפה את הגבינות במוצרלה זה אמנם יותר קלוריות (כ-20 קלוריות לכל יחידה) אך עדיין זה נחשב לתחליף סביר ביותר לארוחת הביניים".