יום גשם קר, אתם חוזרים הביתה לאחר שהות ממושכת בפקקים, וכל מה שבא לכם זה לשתות מרק ירקות מנחם, ולבהות מול מסך הטלוויזה באיזו סדרת ריאלטי מטופשת. רגע לפני שאתם עוברים לפיג'מה ונכנסים לבשל במטבח כדאי שתזכרו שהדרך לא פחות חשובה מהמטרה. האם תשתו את מרק הירקות שלכם עם קרוטונים או שקדי מרק, או תעדיפו לשתות אותו בלי תוספות. האם תשלבו איתו קטניות, או תבחרו להוסיף עוף? ויותר חשוב מהכל: האם אתם נוהגים לטגן את הירקות לפני שאתם מכינים את המרק? ד"ר מאיה רוזמן החליטה להפריך מיתוס, וגילתה לנו את הסוד להכנת מרק בריא.

"הדבר היחיד שעלול לקרות אם תעבירו את הירקות טיגון קטן הוא שחלק קטן מן הויטמינים מסיסי השומן, כמו ויטמין A, יעברו אל השמן שיספח אותם", סיפר ד"ר רוזמן, "אבל חשוב שתזכרו שהרי במילא אנחנו מוסיפים מים לסיר, ואוכלים את כל מה שיש בתוכו, כך שזה לא באמת משנה". לדבריה של ד"ר רוזמן כל עוד נהנים מהמרק הויטמינים יכולים להיות בתוך הירקות עצמם, או בתוך הנוזל, "חשוב לציין כי גם מינרלים רבים כמו אשלגן אחר כך עוברים למי הבישול, אבל כשצורכים מרק לא מפסידים אותם".


התחלתי דיאטה קוטוגנית. בה מומלץ לאכול גבינות שמינות ולא לגעת בפחמימות. האם את ממליצה עליה?
"הדיאטה הקוטוגנית הומצאה במקור לפני המון שנים כטיפול מסייע לחולי אפילפסיה. המשמעות של הדיאטה היא צריכה רבה של שומן בתפריט תוך המעטה בכמה שפחות פחמימות. עם השנים התברר שהדיאטה מסייעת לחולים סוכרתיים שגילו את הדיאטה כיעילה ונדרשו לצרוך פחות תרופות מבעבר. הדיאטה הזו אינה מתאימה לכולם ואם בוחרים לבצע אותה באופן קיצוני, רצוי שזה יקרה תחת השגחה רפואית ותזונתית. לא לכולם מתאים להם לקום בבוקר ולאכול ביצה עם גבינה צהובה, יש כאלה שיעדיפו לקחת פרוסת לחם קל במקום. תוכלי להתחיל את הדיאטה לא בצורה קיצונית ולבחון איך זה משפיע עלייך. אני יודעת לומר בוודאות שזה מוריד את התיאבון וגם את החשק לנשנש. הסיבה שבקוטוגנית מפנים אותך לגבינות השמנות היא כי הן מכילות 0 פחמימות לעומת גבינות לבנות שמכילות לקטוז ואת סוכר החלב שנחשב לפחמימה. זכרי, לא צריך להגזים ואפשר לעשות את הדברים בצורה הדרגתית ולא בקיצוניות".