ד"ר מאיה רוזמן הסבירה בתוכניתה ב-103FM על הרכיבים השונים וממה צריך להיזהר שקונים לחם. בנוסף, התקשר מאזין שרכש חלווה ללא סוכר והקריא את רשימת הרכיבים, ד"ר רוזמן סיפרה לו מה הקריטריונים שלפיהם יוכל לדעת אם מדובר במוצר איכותי ובריא.

שאלתי אותך לפני מספר שבועות מה עדיף: שוקולד מריר או חלווה. אני אוחז בידי חלווה ללא סוכר שמכילה שומן צמחי מוקשה דקל, מתחלב E-471, סירופ ממתיק מלטיטו וטחינה.

"איפה קנית את החלווה הזאת? חלווה אמורה להכיל אך ורק טחינה וממתיקים. אין שום סיבה שיהיה בה שומן צמחי מוקשה. כל שומן מוקשה הוא גרוע ביותר".

בנוסף יש ברשותי טבלה השוואתית של חמישה סוגי לחמים עם כל התוספים. על מה להסתכל כשאני רוצה לבחור לי את הלחם הטוב ביותר?
"הייתי מעדיפה לצרוך לחם שאין לו E ברכיבים".


יש הבדל משמעותי בין שקד קלוי ל-לא קלוי?
"לא. תהליך הקלייה מתבצע בטמפרטורות לא גבוהות במיוחד וההבדל בין השניים הוא בעיקר בכמות המלח, וגם זה לא כזה מהותי. ב-15 שקדים קלויים יש פחות מלח מבפרוסת לחם אחת".

האם תאנים יבשות עוברים תהליך כימי כלשהו?
"הן לא אמורות לעבור. יש אחרים שכן עוברים תהליך כימי כמו מישמשים בעזרת חומר משמר ששומר על הצבע הכתום של המישמש. אם אתה לא קונה אורגני, מלבד התמרים והתאנים כמעט הכל עובר תהליך כימי כלשהו".

ציינת בעבר שאין הבדל חמוציות מסוכרות ל-לא מסוכרות בעוד ששמעתי שאת המסוכרות מכניסים  לתמיסת תפוחי עץ. מה עדיף?
"ברור שעדיף את אלו בלי הסוכר אך אני לא מכירה את תמיסת תפוחי העץ. אם כתוב על האריזה שזה מוצר ללא תוספת סוכר – זה בטוח לא תוספת סוכר וזה כמובן עדיף".