שמן הוא אחד ממצרכי היסוד הנמצא בכל בית וכמעט בכל מתכון. לקראת חג החנוכה, המרובה מאכלים המטוגנים בשמן, כמו לביבות וסופגניות, התייחסה ד"ר מאיה רוזמן בתוכניתה ב-103FM לסוגי השמן וליתרונות שלהם: "כל שמן שקונים וכתוב על האריזה שלו שהוא מזוכך או זך, סימן שהוא הופק בטמפרטורות גבוהות ובעזרת כימיקלים, זאת אומרת שהרסו את כל היתרונות הבריאותיים של השמן. לצערנו שמן כזה עלול להזיק לבריאות", אמרה רוזמן. "השמנים האיכותיים והבריאים הם רק אלו שכתוב במפורש שהם הופקו בכבישה קרה. כשכותבים על אריזת השמן שהוא הופק בכבישה קרה זה אומר שהשמן מופק בלחיצה מבלי לחמם אותו יתר על המידה. שמן כזה הוא יקר יותר, אבל במקרה הזה יש התאמה בין המחיר לערך התזונתי שלו".

עוד הוסיפה ד"ר רוזמן, כי "לכל שמן יש ערכים תזונתיים משלו; שמן זית מסייע בהורדת הכולסטרול בדם, שמן חמניות בכבישה קרה עשיר בוויטמינים, ואף משדרג את הטעם של הסלט. יש שטוענים כי שמן זרעי דלעת מסייע לפוריות, ואילו שמן אגוזי מלך עשיר באומגה 3. שמן שומשום מכיל נוגדי חמצון מיוחדים וטעם חזק שמשדרג את הירקות המוקפצים, ולתפיסתי במהלך היום יום כדאי להשתמש בכמה סוגי שמן איכותי ובריא בכדי ליהנות מכמה יתרונות תזונתיים".

ומה בדבר שמן קנולה? ד"ר רוזמן הייתה חייבת להסביר אחת ולתמיד ששמן קנולה לא מופק מצמח הקנולה פשוט כי אין כזה צמח. "שמן הקנולה הופק מצמח הליפתית, שנפוץ מאוד בקנדה, אבל השמן שהפיקו ממנו היה מאוד חומצי והכיל חומרים רעילים. באמצעות הנדסה גנטית, המציאו זן חדש לצמח הלפתית שמופחת בחומציות, הוציאו את החומרים הרעילים והכניסו לתוכו גם אומגה 3", אמרה.