אני בת 22, גרה במרכז ונוסעת מדי בוקר לתל אביב לעבודה. אני מועסקת במשרה מלאה בעבודה משרדית כבר שנה וחצי, ובחודשיים האחרונים לקחתי יום אחד בשבוע לעצמי לצורכי התפתחות ולימודים. מאז אני מרגישה שעושים לי פרצופים בעבודה ולא מרוצים מזה. גם אני נפגעת מכך במשכורת אך יודעת שמדובר בהשקעה לזמן ארוך. האם לדעתך עליי לוותר על הלימודים או לוותר על מקום העבודה?

“האנרגיה שאיתה את עובדת לא נכונה לגילך, אלא לאישה קשת יום שמתעוררת מדי בוקר וסובלת מעצם המחשבה שהיא צריכה ללכת לעבודה. למה את עושה את זה לעצמך? למה את מרגישה מחויבות כל כך גדולה למקום הזה? הרי את בחורה צעירה, בתחילת הדרך, ובקלות יכולה לקום ולעזוב ולהתחיל מחדש. אני רוצה שתזכרי שלא כל החיים את תהיי בת 22, תהני מהיתרונות של הגיל הזה, ותזכרי שאת לא צריכה להיות עבד של אף אחד, זה הזמן שבו את צריכה לחקור את חייך. את מתישה את עצמך שלא לצורך, אני חושב שאת יכולה ללכת לתחום המכירות ולעבוד במשמרות, מה שיאפשר לך לעשות דברים נוספים.

"זכרי שאנשים נהיים חולים מעומס רגשי, את מכניסה את עצמך למלחציים שמקשים עלייך לזוז ולבסוף הם יגרמו לך לחולי. למה לך? ועוד בגיל 22? קבלי החלטה לעזוב את העבודה ובחרי לך מקום אחר שיאפשר לך לעשות רק מה שאת אוהבת. הרשי לעצמך גם להתלבט אם צריך, ותחליטי מה שתחליטי בזמנך. מותר לך".

 
אשתי מקפידה על אורח חיים בריא, וכבר תקופה ארוכה מקפידה על תזונה ללא גלוטן וללא סוכר. הדבר עושה לה רק טוב, ובזכות זה היא החלה ללמוד לבשל ויצרה בלילה מיוחדת לקרפ ללא סוכר וגלוטן. איך נוכל לשווק את הבלילה לקהל הרחב, או אולי להכין את הקרפים עצמם ולמכור אותם לציבור? 
 

“בתור התחלה חשוב שתעבור את כל הפרוצדורות שצריך כשרוצים למכור מוצר מזון, ותפנה למשרד הבריאות. בהמשך תראה אם אתה מעוניין למכור לקהל הרחב את הבלילה או למכור את הקרפ עצמו. אני באופן אישי ממליץ לך למכור את הבלילה בתוספת הסבר מאוד מפורט שאיתו אנשים יוכלו לעבוד. בשלב הבא קבע כמה פגישות עם בתי טבע למיניהם, משווקים פרטיים, ואפילו מנהלים של רשתות בתי קפה או מסעדות טבעוניות. במהלך הפגישה תתנו להם לטעום את הקרפים, ותציעו להם בלעדיות. לדעתי מספיק שתהיה לך רשת בתי טבע אחת ומסעדה אחת שבה המוצר יימכר באופן בלעדי - ותוכל להרוויח יפה”.
בעלי ואני זוג צעיר עם שני ילדים קטנים. יש לנו חוב מצטבר של 300 אלף שקלים. לצערי הרב אני עובדת בחצי משרה בגלל בעיה רפואית ואילו בעלי עובד במשרה מלאה, ויחד אנחנו מרוויחים 12 אלף שקלים. יש לנו חובות לבנק ולכרטיסי האשראי. אנחנו מרגישים חנוקים. בכל חודש אנחנו מחזירים 4,000 שקלים ומשלמים עוד שכירות בשווי 4,000 שקלים, כך שבפועל נשאר לנו בסך הכל 4,000 שקלים להתנהל איתם בכל חודש. מה אפשר לעשות בכדי לצאת מהמעגל המסוכן הזה? 
 
"אתם חייבים להרוויח בחזרה את 4,000 השקלים שאתם מוציאים על החזרי ההלוואות. לשם כך, חשוב מאוד שתמצאו מקור הכנסה נוסף כדי לחסל את ראש הנחש. בהיעדר יכולת להגדיל את ההכנסות מעבודה, יכול להיות שכדאי לכם לפנות לפתרון המשכנתה ההפוכה. כיצד זה עובד? נניח שלהורים של בעלך יש סכום של מיליון וחצי שקלים שאותו הם מתכננים להוריש לו ולשני אחיו - הרי שבאמצעות משכנתה הפוכה אפשר לקבל כסף על חשבון ביתם ואותה ירושה עתידית.

"גם את הריבית אפשר לשלם בסוף התקופה כך שכולם יוצאים מורווחים. ההורים שלו לא יצטרכו להחזיר כסף, ואתם תשלמו רק את הריבית לכל היותר. מה שכן - תצטרכו לצרף מכתב מעורך דין שבו נאמר שביום לכתם של ההורים, אתם תצטרכו להחזיר את כל הסכום עד השקל האחרון, והוא יתקזז מהחלק שלכם בירושה. כשזה יקרה תצטרכו להחזיר מיד את כל החובות ולא להיכנס לחוב חדש".