אוהבים לשתות שייק על הבוקר? תחשבו שוב. ד"ר מאיה רוזמן מייעצת בתוכניתה ב-103FM, כמדי שבוע, והפעם, מטופלת שהתייעצה עימה לגבי הרכב השייק שהיא מכינה לארוחת בוקר, קיבלה מבחן מציאות חשוב לגבי התוכן הקלורי שלו. חשבתם שמדובר בדרך קלילה ודיאטטית להחליף בה את ארוחת הבוקר? לא כל כך מהר.
"השבוע הגיעה אליי מטופלת שהייתה בעבר בחזרה, ורצתה לדעת מה דעתי על השייק שהיא עושה לארוחת בוקר. הוא כולל יוגורט  1.7% שומן, בננה, תמר, כפית גדושה זרעי צ'יה, כפית גדושה של זרעי פשתן וארבעה אגוזי מלך", פתחה ד"ר רוזמן את דבריה.


"השייק הזה הוא הכי בריא שיכול להיות, עם הרבה חלבונים, אשלגן, אומגה 3, שומנים בריאים, אינדקס גליקמי נמוך", הוסיפה. "אבל, שימו לב כל מי ששותה שייקים כשהם רוצים לרדת במשקל: היוגורט עצמו בלבד מכיל 100 קלוריות בערך, כמו כריך מלחם קל. הבננה עצמה בלבד מכילה 100 קלוריות, שזה כמו עוד כריך מלחם קל. התמר עם גרעיני הצ'יה, הפשתן והאגוזים מכילים גם קלוריות ששוות ערך לכריך שלישי מלחם קל, כך שארוחת הבוקר הזו שהיא סך הכל שייק, שוות ערך לשלושה כריכים".
"כלומר, שתיית השייק היא כמו לאכול שלושה סנדוויצ'ים, שזה הרבה בזמן דיאטה. אם רוצים שייק על בסיס מתוק, ולא שייק ירוק, אז אפשר להפוך את זה ליוגורט 0% שומן, שבניגוד לדעה הרווחת כן נספגים ממנו סידן וחלבון, אפשר להוסיף תמר אחד או חצי בננה וכפית אחת של צ'יה או כפית פשתן או חצי אגוז מלך אחד וזה מבחינת הדיאטה מקביל לכריך אחד", סיכמה רוזמן את דבריה.