בשנים האחרונות נכנסו למטבח הישראלי טעמים חדשים. רבים החלו להשתמש בשמן שומשום, שמן אבוקדו, שמן אגוזי מלך, וכן, גם שמן קוקוס. המאזינה פנתה לד"ר מאיה רוזמן ב-103FM ורצתה לדעת האם בריא להשתמש בשמן למרות ששמעה עליו גם דברים רעים, "הרבה אנשים ממליצים להשתמש רק בשמן זית". 

בתור התחלה המליצה ד"ר מאיה רוזמן למנן את כמות השמן שהמאזינה צורכת בכל יום, "הסוד הוא במינון הנכון ובגיוון התזונתי. זכרי שלכל שמן יש יתרונות, ולכן דאגי כל יום להשתמש בשמן אחר. תוכלי להשתמש בשמן זית, שמן קוקוס, שמן אגוזים שהופק בכבישה קרה, ואפילו שמן שומשום. הכל לפי טעמך האישי".



בהמשך הסבירה ד"ר רוזמן ששמן קוקוס מכיל חומוצת שומן רוויות, והוא יותר דומה לשומן מהחי מאשר לשומן שמגיע מהצומח, "מה שזה אומר בפועל הוא שכשהשמן נמצא בטמפרטורת החדר הוא נוזלי, וכשקצת יותר קר הוא הופך למוצק. הגוף שלנו זקוק גם לחומצות שומן בלתי רוויות, אבל גם לחומצות שומן כאלה".

"מעבר לכך, חשוב שתזכרי שכל שמן שעובר חימום של יותר מ־240 מעלות מאבד מהערך התזונתי שלו, ולעיתים נשרף ועלול אף להזיק. לכן, אם את משתמשת בשמן קוקוס לעוגה במקום 100 גרם חמאה, את לא מגיעה ל־200 מעלות בתנור, ונשארת ב־170, ועל כן זה לגמרי בסדר להשתמש בו". 

כשנשאלה ד"ר רוזמן האם אי אפשר להשתמש בשמנים לטיגון חביתה אמרה שאין אם זה שום בעיה, "את יכולה לטגן חביתה בשמן זית, אבל לא לטגן איתו שניצלים בטיגון עמוק".