כיצד ניתן להעביר את הבידוד מבלי לצרוך יותר מדי חטיפים ומאכלים שמזיקים לבריאות?
“אנשים חושבים שאכילת חטיפים מלוחים וממתקים תגרום להם להעביר את הזמן בכיף, אבל לא כך הדבר. צריכת מאכלים עתירי סוכר לבן ובעלי שומן טרנס רק מחלישים את מערכת החיסון, ועלולים לגרום גם לעלייה במשקל. אני מבינה שחטיפים אלה נפוצים בבתים ובעלי תוקף ארוך, אבל עדיין אפשר לתכנן קניית מזון בריא לשבוע, ולאכול בריא. מעבר לזה סביר להניח שלא כולם יעשו ספורט במהלך הבידוד, מה שיגרום לשריפת קלוריות נמוכה מאוד, ולעלייה של יותר משני קילוגרם בשבועיים, שיהיו מאוד מורגשים כשנרצה ללבוש את הג’ינס האהוב עלינו, או לרכוס את השמלה. המלצתי היא לשמור על תפריט תזונה בריא לימי הבידוד, שיאפשר אפילו ירידה אטית, אבל בטוחה, במשקל.



לצורך העניין, בארוחת הבוקר הייתי ממליצה על כוס של ברנפלקס עם יוגורט בעל 1.5% שומן. עוד אפשרות היא לאכול טוסט מלחם קל עם גבינה צהובה, או יוגורט עם שתי כפות שיבולת שועל וכפית דבש. לארוחה זו אפשר לצרף שתייה חמה ללא סוכר. לארוחת ביניים ההמלצה היא לאכול תפוח, או חטיף בריאות או יוגורט. בארוחת הצהריים אפשר לאכול שניצל צמחי או כוס של שעועית לבנה או גרגירי חומוס. אפשרות נוספת היא לאכול חזה עוף בגריל או קופסת טונה עם בטטה. אם רוצים לגוון אפשר להחליף את הבטטה בשלוש כפות אורז, קינואה, או פסטה. בנוסף אפשר להוסיף לארוחת הצהריים שעועית ירוקה או כרובית אפויה בתנור, וסלט כרוב וגזר. מעבר לזה ההמלצה היא לשלב בתפריט לפחות חצי פלפל אדום וגזר. אחר הצהריים אפשר לאכול תפוח או חטיף בריאות, ובערב שתי פרוסות לחם קל עם גבינה צהובה או חביתה עם סלט ירקות. אם רוצים לנשנש גם בלילה אפשר לאכול פרי או 15 שקדים או שלושה ארטיקים דיאטטיים. מדובר בתפריט של כ־1,200 קלוריות שמותאם לנשים. גברים יכולים להכפיל את מנת החלבון בכל ארוחה, ולהכפיל את כמות הפחמימה בארוחת הצהריים”.

מאז שהחלו הידיעות סביב התפשטות הנגיף אני מוצאת את עצמי אוכלת המון שוקולד. זה מאוד מרגיע אותי, אבל בו זמנית אני מבינה שזה עלול לפגוע בבריאותי. מה דעתך?
“כשאת אוכלת שורה של שוקולד על בטן ריקה את גורמת לרמת הסוכר שלך בגוף לקפוץ באופן דרסטי, הגוף נבהל ומפריש כמות אינסולין גבוהה בבת אחת, ותוך כחצי שעה בא לך לאכול שוב משהו מתוק. בכדי לשבור את המעגל הזה ההמלצה שלי היא לתכנן את סדר היום שלך בצורה כזו שלפני אכילת שורה של שוקולד תאכלי יוגורט או כריך מלחם קל עם גבינה, ואז תזדקקי פחות למתוק. חשוב שתקפידי על נשנוש של לא יותר מ־100 קלוריות, וזכרי שמעבר לשוקולד את יכולה לאכול גם קרמבו, שתי עוגיות אוראו, ואפילו לגוון מדי פעם עם אכילת פירות טריים”.

האם יש לך רעיונות לחטיפים עד 200 קלוריות שאותם אפשר לאכול במהלך הבידוד?
“בוודאי. אפשר לאכול שני ביסקוויטים עם שני תמרים, כוס בייגלה ושלוש כוסות פופקורן מופחת שומן, וגם שייק פרי מבננה, תפוח, ירקות, עלים וכפית צ’יה. חשוב לי לציין שאפשר לנצל את הקלוריות הללו בכדי לאכול ארוחה בריאה, כמו למשל: שתי פרוסות לחם קל עם ארבע פרוסות פסטרמה ומלפפון חמוץ, סלט ירקות גדול עם 100 גרם גבינה בולגרית או קופסת טונה במים, כרובית בתנור עם פשטידת קישואים אישית, או שניצל צמחי או חזה עוף יחד עם סיר שעועית ירוקה מבושלת ברוטב עגבניות ושום”.

אני צריך להיכנס לבידוד. איזו רשימת קניות את ממליצה לי לערוך לפני?
"לתפיסתי, אין צורך להתנפל על הסופר ולמלא את המזווה. אפשר לרכוש חמש שקיות של ירקות קפואים כמו שעועית ירוקה, כרובית, ברוקולי, ואפונה עדינה. מעבר לזה יש לרכוש ירקות טריים שיחזיקו מעמד כמו כרוב, פלפל אדום, גזר, קטניות, דגנים יבשים כמו אורז בסמטי מלא, פסטה מלאה או קינואה ושיבולת שועל, שמעבר לערכה התזונתי הגבוה היא גם מעלה את הסרוטונין. בנוסף תוכל לקנות גם שתי כיכרות של לחם מלא או קל, ולהקפיא. זכור שלגבינות צהובות ויוגורטים יש תוקף ארוך יותר מאשר למוצרי חלב אחרים. בכל מה שקשור לחלבונים חשוב לי להדגיש כי לביצים יש תוקף של חודש, ואפשר לקנות שתי חבילות ביצים. מעבר לזה אפשר לרכוש שניצלים צמחיים קפואים, קציצות עוף או בקר קפואות".