הרבה חושבים שוויטמין סי הוא שיחזק לנו את המערכת החיסונית וימנע מחלות, הרבה פעמים אומרים את זה ויש אנשים שלוקחים אפילו כמויות מטורפות מתוך מחשבה שזה ימנע מחלה או הידבקות.

במחקר המדעי אין הוכחות חד משמעיות היו מחקרים שמצאו שכן היו יותר מחקרים שמצאו שלא. נכון שחוסר בוויטמין סי עלול להחליש את מערכת החיסון אבל עודף לא יהפוך אותנו לסופרמן. אבל, ויטמין A נקרא ויטמין נוגד הדבקות כי יש לו תפקיד חשוב במערכת החיסון, הוא שומר על שלמות התאים שנמצאים בקו ההגנה הראשון של הגוף, נגד חדירת וירוסים וחיידקים.

הוא עוזר ביצירת תאי מערכת החיסון ומחקרים בעבר הראו שילדים, שאוכלים תזונה שחסרה בוויטמין A, נדבקים יותר במחלות שקשורות במערכת הנשימה.

במחקרים שנעשו מצאו שתוספות של ויטמין A באוכלוסיות חלשות תרם לירידה בהידבקות במחלות שונות וגם בהחמרה ובתמותה. כמה צריך? גברים צריכים 900 מיקרוגרם ליום, נשים 700 מיקרוגרם ליום וילדים – 400 מיקרוגרם ליום. איפה יש את הוויטמין?

מהחי – כבד, עוף, בקר, גבינות קשות וקצת בביצים. מהצומח – כל מה שיש לו צבע כתום, הסיבה היא שהצורה הצמחית של הוויטמין היא הפיגמנט של הצבע הכתום. בטטה, גזר, אפרסק, פפאיה, מנגו, תפוז, וגזר במקום הראשון מכל המזונות.

בגזר קטן אחד יש 870 מיקרוגרם יותר מהכמות שנשים וילדים צריכים ליום, כמעט מה שגברים צריכים ליום. בבטטה קטנה יש 700 מיקרוגרם ויטמין, הכמות שנשים צריכות ליום שלם והרבה יותר ממה שילדים צריכים. בנוסף, הוא עמיד לחום ואז הגוף יכול לנצל את הוויטמין גם בגזר מבושל, גם בבטטה בתנור וגם במרק כתום".

משחקי הרעב גרסת הבידוד

כמה אפשר לעלות במשקל בתקופת הבידוד? סתם מתמטיקה. אנשים אוכלים עכשיו הרבה פחמימות מתוך מחשבה שזה מרגיע ומנחם, אוכלים יותר חטיפים וממתקים כי יש זמן פנוי, עושים פחות ספורט כי אנחנו בידוד ואסור לצאת יותר מ-100 מטר מהבית ואיזה ריצה אפשר לעשות ריצה ב-100 מטר הלוך וחזור? לכמה מטר כבר נגיע? אז שורפים פחות. עשיתי חשבון – כל 700 קלוריות זה 100 גרם שומן, כל 700 קלוריות שאוכלים פחות ממה ששורפים - יורדים 100 גרם שומן, כי הגוף נאלץ לפרק שומן כדי לקבל את האנרגיה שחסרה לו. אבל, גם להפך.

אם אדם אוכל 700 קלוריות יותר ממה שרף ביום - אז הוא יעלה 100 גרם שומן ליום. אם מישהו אכל 350 קלוריות יותר ממה ששרף - אז הוא יעלה 50 גרם שומן ליום. נגיד שכל יום אני אוכלת 700 קלוריות יותר ממה שאני שורפת, זה 700 גרם שומן לשבוע. אכלתי קצת יותר מזה? עליתי קילו בשבוע בבידוד. אנחנו לא יודעים מתי זה יגמר, קיבלתי הודעה מחברה שלי שעכשיו צריך להגיע להסכמה לאומית שכולם יעלו 4 קילו כך שנצא מהבידוד לא נהיה מאוד שונים אחד מהשני, אני לא חושבת שזה הפתרון.

לכן, אני רוצה לתת לכם דוגמאות לצריכה של 700 קלוריות מיותרות ליום:

חטיף שוקולד לא דיאט - בסביבות 250 קלוריות
שקית חטיף מטוגן – כמעט 400 קלוריות
שקית קטנה של חטיף כדורי ביסקוויט מצופים שוקולד - 380 קלוריות
פרוסת לחם אחת עם שלוש כפיות קטנות של שוקולד למריחה -  320 קלוריות
חצי אבוקדו – 200 קלוריות
צלחת פסטה ברוטב שמנת/רוטב עגבניות שמכיל שמן זית - יכולה להגיע ל-600 קלוריות.
שניצל מטוגן עם ציפוי פירורי לחם - יכול להגיע ל-450 קלוריות.
משולש אחד של פיצה עם גבינה כפולה - 400 קלוריות.
אם אתם לא אוכלים אחד כבר הגענו לצריכה של 700 קלוריות עודף.