שואלת אותנו אחת המאזינות: רציתי שאול את הפרופסור האם יש מידע על זה שמזג האוויר החם הוא הגורם לירידה במספר חולי הקורונה?
"אז כך, אפשר להגיד שקרוב לוודאי שכן. אני לפני שבועיים או שלושה התנבאתי שאחרי השבוע הראשון של חודש מאי תהיה ירידה משמעותית במספר החולים, וחלק מהדבר הסברתי בעקומות וכל מיני דברים והסברתי גם התנהגות של הרבה מאוד וירוסים, שזאת מחלה של יותר של חורף ושל מקומות יותר סגורים וחורף. ככל שהטמפרטורות משתנות ועולות יש פחות מחלות ויראליות, כמו השפעת הרגילה.

"סין זו מדינה מאוד גדולה עם אזורי מזג אויר מאוד שונים, ואנחנו יודעים שבסין עשו בדיקה ל-50 ערים שונות, עם אקלים שונה בכל עיר ועיר. שמו לב שבערים בהן הטמפרטורה גבוהה ולחה היו פחות אנשים חולים ופחות הידבקויות, ובערים בהן הייתה טמפרטורה קרה ויבשה היו הרבה יותר חולים. אנחנו מניחים שאותו דבר יקרה גם עכשיו, שככל שיהיה מזג אויר חם, בארץ בדרך כלל ימים חמים או חמסין הולכים עם לחות מאוד גבוהה, אנחנו מקווים שאותה לחות גבוהה וחום גבוה יגרמו לכך שהמחלה תרד, אבל מי יודע מה יהיה בחורף הבא".

אני בת 64, בריאה בכללי, סוכר גבולי. אני אמורה לקבוע תור למרפאת כף רגל עקב זיהום באצבע תקופה ארוכה, האם כדאי להמתין?
"לא. לגבי ביקורת במרפאה, אם מדובר בזיהום באצבע תלכי כמה שיותר מהר. בזיהום צריך לטפל בעיקר אם את סוכרתית גבולית, אחד הסיבוכים של סוכרת זו רגל סוכרתית ובה צריך לטפל בדחיפות, כי אם לא אפשר לאבד אצבע או לאבד חס וחלילה יותר מאצבע. אני רואה בזה דחיפות גדולה.

"בכלל, אם אתם מרגשים מאוד לא טוב אל תוותרו על ביקורת בבתי חולים, בכול בתי החולים יש כניסה אחת למיון הרגיל וכניסה אחרת למיון של חולי קורונה. אזור אחד שהוא אזור של חולי קורונה עם מחלקות שמיועדות לחולי קורונה, ואזורים אחרים שמיועדים לחולים אחרים. אם יש לכם כאבים בחזה, אם חס וחלילה יש לכם כאבים בלב או כל דבר אחר שהוא דחוף – תלכו. כל דבר שגרתי, רוטיני, יש לכם אפילו דלקת פרקים ואמרו לכם תבואו לביקורת ואתם מרגישים טוב והכול בסדר ואין שינוי - אתם יכולים לדחות. אתם מרגישים לא טוב? תלכו לבית החולים".

כשאני מגיע הביתה עם הקניות מהסופרמרקט אני יוצא מיד למרפסת ושם אני מניח את הקניות על הרצפה. את הפירות והירקות אני שוטף מיד עם מים וסבון כשמתייבש אני מכניס למקרר לאחר שהחלפתי שקיות. את יתר המוצרים אני שוטף עם האריזה במים עם סבון וכשמתייבש אני מכניס למקרר. את יתר המוצרים היבשים אני משאיר מחוץ לבית כשלושה-ארבעה ימים ולאחר מכן משתמש רגיל. האם הווירוס מתנדף מחוץ לבית יותר מהר, והאם אני נוהג נכון?
"אתה נוהג נכון, אני מקווה שהסבון אינו סבון כלים, עדיף להשתמש בסבון טבעי שעשוי משמן זית. כשאני הייתי קטן היו סבונים שהיו מלבניים כמו קוביות, שהיו עשויים משמן רגיל או שמן זית, וזה יהיה סבון מחומרים טבעיים ולא כימי. אני לא יודע אם הסבונים הכימיים, חלקם נשארים על המזון, שלא יכנסו לנו לפה. גם אני משאיר את הקניות שאני מקבל בחוץ בשמש, במקום יבש. הווירוס לא מתנדף או נעלם - הוא מת. הוא מפסיק להיות פעיל. הוא לא מתנדף כי הוא לא אלכוהולי. אתה נוהג נכון".

אני בת 75, עובדת 4 ימים בשבוע במשרד ביטוח ואני נורא רוצה לעבור מהבית. אני מטופלת בתת פעילות בבלוטת התריס ויתר לחץ דם, אני מאוזנת. לפני 12 שנים חליתי במחלת ריאות, טופלתי, והיום אני בסדר. האם אני יכולה לחזור לעבודה? אנחנו שישה עובדים ויש לי משרד לעצמי.
"אם את מגיעה לעבודה ברכב שלך ולא נתקלת באנשים, רוחצת ידיים והכול, אני לא חושב שישנה בעיה. את יכולה לחזור לעבודה, לדעתי, בזהירות רבה, ברחיצת ידיים, והכול".