המציאות הכלכלית בצל משבר הקורונה גורמת לירידה חדה בהכנסות, וגם ביום שאחרי ניאלץ כולנו לעבור להתנהלות כלכלית אחראית יותר. רובנו נחשב את ההוצאות מחדש, ננסה לחסוך כסף ונעבור לשיטת "עשה זאת בעצמך" בלא מעט תחומים. למשל בתחום טיפולי הטיפוח והיופי, לפי עצותיה של אפרת בק, קוסמטיקאית פרא־רפואית.

"הרגילו אותנו לחשוב שהדרך היחידה לזכות בפתרונות טיפוח מועילים היא באמצעות כסף, אף על פי שכמה מהטיפים והטריקים השימושיים ביותר הומצאו הרבה לפני הקרמים היוקרתיים, הבוטוקס והחומצה ההיאלורונית", אומרת בק. "כולנו רוצות להשיג עור פנים צעיר, מבריק ורענן. ניתן לטפל בפנים בקלות בעזרת מריחה של ירקות, פירות וחומרים מזינים אחרים שיש לכל אחד ואחת מאיתנו במקרר ובמטבח. אפשר ליצור תכשירי פנים מופלאים שיעזרו אפילו להפחית קמטים וסימני זקנה בעור ויגרמו מיד להרגשה של עור פנים צעיר ורענן".

להלן שני מרשמים לפילינג ומסיכה טבעיים ופשוטים שאפשר לעשות בבית:

מסיכת פנים
1. גרדו חצי מלפפון על פומפייה וסננו את המיץ שנוצר.
2. טבלו צמר גפן במיץ והעבירו אותו על כל איזור הפנים.
3. לאחר שהעור התייבש, שטפו אותו עם מים קרים.
4. ניתן לחזור על הפעולה פעם־פעמיים ביום.

טיפוח הפנים, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג)
טיפוח הפנים, אילוסטרציה (צילום: אינגאימג)

פילינג הבהרה
1. בקערה קטנה מניחים שתי פרוסות לימון.
2. פזרו על פרוסות הלימון 1 כף מלח דק.
3. וכמו מגבון, להשתמש בפרוסת הלימון עם המלח ולעסות את עור הפנים היטב, התמקדי באזורים שצריכים הבהרה וניקיון מיוחד (לחיים, סנטר, מצח).
4. השאירו את הפילינג על הפנים למשך כעשר דקות, אם חשים בעקצוץ קל, זה סימן שהתאים מתקלפים ופעולת ההבהרה נעשית כראוי.
5.  לאחר עשר דקות יש לשטוף את הפנים.
6. שימו לב: הפילינג מתאים לפעם אחת בשבוע בלבד כי המלח מסיר שכבת תאים מתים מהעור.

תפוח עץ
בתפוח עץ קיימים נוגדי חמצון שממתנים את תנועת הרדיקלים החופשיים שאנו כל כך חשופים אליהם בעידן שלנו ובחיי היומיום, וידועים כגורם המרכזי להזדקנות העור.

לימון
עשיר במינרלים ובוויטמין C ועוזר להגביר את ייצור הקולגן בגוף. הלימון מטהר את הדם ותומך בסילוק רעלים מהגוף. מריחת הלימון על עור הפנים ממצקת ומנקה אותו, ותורמת לחיוניותו.

לימון (צילום: אינג אימג')
לימון (צילום: אינג אימג')

חלב
העור נראה יבש וחסר חיים? חלב ומוצריו זכו למקום של כבוד בכל הנוגע לטיפוח העור, וזאת בזכות הכמות הגדולה של חלבונים ויכולות חיטוי. לכן ניתן להיעזר בהם למניעת הצטברות של תאים מתים על גבי העור והסרתם, וכמו כן גם בהבהרתו.

מרווה
מים שבישלו בהם מרווה מועילים לרענון העור ולניקוי הפנים.

תות שדה
טוב לשיפור מראה מדולדל. עור מדולדל רגיש יותר למגע ופחות עמיד בפני נזקי מזג האוויר. בזכות העובדה שתותים עשירים בוויטמין C הם עובדים ממש כמו חומר חיטוי על העור, ובנוסף מכילים חומצות אלפא הידרוקסי (AHA) שמשפרות את המראה הכללי של העור.

שמן זית
עיסוי הפנים והצוואר עם שמן זית עוזר להפוך עור רפוי ומקומט לחלק יותר ולהחזיר לו את הברק שאבד, כל זאת בזכות נוגדי החמצון, כמו ויטמין A וויטמין E שמצויים בשמן הזית והופכים אותו לתכשיר אנטי־אייג'ינג טבעי ויעיל.

בננה (צילום: istockphoto)
בננה (צילום: istockphoto)

בננה
הפרי הבריא הזה יכול לשמש רכיב עיקרי במסיכת פנים נעימה, הודות לוויטמינים שנמצאים בו. ויטמין A שמצוי בבננה עוזר להעלים נקודות שחורות ופגמים קטנים בעור. ויטמין B מונע הזדקנות של העור והאשלגן מוסיף לחות לעור. ויטמין E נלחם ברדיקלים חופשיים ומעלה את עמידות העור לקרינה אולטרה סגולה. אפשר למעוך בננה אחת עם כפית יוגורט טבעי וכפית מיץ תפוזים, משהים את התערובת למשך 20־15 דקות וזה יעשה פלאים.

מלפפון
המלפפון מכיל נוגדי חמצון ועשיר בוויטמין C, ואלה מסייעים לסלק רעלים ולשמור על גמישות והידוק העור. בנוסף הוא מכיל ויטמינים מקבוצת B, חומצה פולית, סידן, ברזל, מגנזיום, אשלגן, אבץ ועוד. כל אלה ממצקים את העור ומותחים אותו תוך כדי מניעת יובש וסדקים. עושר הוויטמינים והמינרלים מונע התלקחות דלקתית בעור הגורמת להזדקנות מוקדמת.