שמי לימור ואני רוצה לשאול לגבי הבת שלי בת ה-16 וחצי. מגיל 7 היא מזיעה בכפות הידיים והרגליים, מטורף. היינו אצל רופא כירורג עוד כשהייתה קטנה והוא אמר שברגע שהיא תקבל מחזור או תלד, זה יפסיק. הזמן עשה את שלו ולא נעשה כלום.
"ודאי שלא, זה תקווה אופטימית, הסיכוי שזה עובר אחרי גיל ההתבגרות הוא קטן ביותר. זה נקרא היפר הידרוסיס, זה מצב של הזעת יתר, לפעמים רק בידיים, לפעמים רק ברגליים, בבתי השחי, מתחת לחזה או בבטן".

היא לא יכולה לנעול נעליים סגורות כי כל הזמן הגרביים שלה נרטבות. בבוקר כשאני באה אליה, כפות הרגליים שלה נוצצות מזיעה, היא פשוט רטובה כשהיא קמה. מה ניתן לעשות? ניסינו רפלקסולוגיה וזה לא עבד.
"מה שיכול לעזור זה מכשיר חשמלי, אם זה לא בבתי השחי אז בכפות הידיים. יש מכשירים חשמליים שיכולים קצת לעזור, זה מכשיר שפועל על סוללות או על זרם חלש מאוד, ילדים יכולים לסבול את זה. שמים את הידיים והרגליים במכשיר הזה בימים הראשונים פעמיים ביום, אח"כ פעם ביום, אח"כ שלוש פעמים בשבוע, פעמיים בשבוע, וזה עוזר להרבה מאוד ילדים וילדות. אם זה לא עוזר, הדבר היחיד הוא הזרקה של בוטוקס, הבעיה היא בידיים וברגליים – ששם שזה קצת כואב, ועולה הרבה כסף כי זה לא בסל. ההשפעה היא השפעה לשלושה ארבעה חודשים ואז צריך לחזור על הפרוצדורה ולהזריק עוד פעם. יש מרפאות מיוחדות ורופאים מיוחדים. ישנו ד"ר וידר שעושה את זה, יש לו את המכשור ואפשר להתייעץ שם".

לגבי הבוטוקס?
"גם לגבי טיפולים אחרים בהזעת יתר".

איפה הוא נמצא?
"בהרצליה, לא יודע בדיוק איפה. יש גם מרפאה שעוסקת באופן כמעט ספציפי בין השאר בהזעת יתר".

איפה ניתן להשיג את המכשיר?
"הוא יכול להדריך אותך. יש כמה סוגי מכשירים. יש מכשירים מהדור החדש שהם מאוד יעילים".

שם פרטי?
"צחי אני חושב".

על ניתוח אתה ממליץ?
"לא. אני לא מציע, כי צריך לעשות גם בשחי ימין ושמאל ויכולה להיות תופעה של הזעת יתר מפצה. אם לא בידיים היא תזיע בחזה, בגב, בישבן, וזה הרבה יותר גרוע, לא הייתי עושה ניתוח".

ממה זה נגרם?
"מן אללה".

לחצים ומתחים?
"הם מגבירים את זה אבל לא גורמים לזה".

הבנתי.
"לא יודעים בדיוק ממה זה נוצר, זה דבר שנורא מפריע בעיקר בגיל 16, גיל ההתבגרות, יוצאות עם בנים, נותנות יד, לא יכולה להגיד שלום כי היד כל הזמן רטובה. היא בטח עם מגבת ביד כל הזמן".

"היא מתביישת אפילו לקחת מגבות למבחנים".