אילו מים כדאי לשתות - מהברז או מינרלים? רבים עברו בשנים האחרונות למים קנויים, בין אם ברי מים או במכלים. אבל האם מים כאלה הם אכן יותר בריאים מאשר מי ברז מותפלים? ד"ר מאיה רוזמן שוחחה על כך בתוכניתה ב-103FM עם מאזינה, שתהתה במה כדאי לבחור. 

"מדברת לאה, רציתי להגיד שאת שינית את חיי. אנחנו נוהגים לשתות מי ברז והאזור בו אנו גרים הוא חדרה, המים הם מים מותפלים ואנחנו כבר מבולבלים עכשיו אם אנחנו עושים נכון או לא. אני מבינה שבמים מותפלים יש חוסר במגנזיום, מלחים וגם סידן שמעתי. איך את מתייחסת לזה? האם אפשר לשתות מי ברז או עדיף מים מינרליים? גם הם מהווים בעיה כי לא יודעים איך ומתי אוחסנו".

המים שאת שותה טעימים לך?
"מי ברז?"

כן.
"עד היום אנחנו שותים מהברז ועכשיו אחרי שהייתה תוכנית על מים מותפלים עברנו חזרה למי בקבוקים".

המים מהברז טעימים לך?
"מאוד טעים לי מהברז".

וואלה, איפה שאני גרה המים מהברז ממש לא טעימים.
"אולי אנחנו כבר רגילים כי הרבה מאוד זמן אנחנו שותים מהברז. השאלה מבחינת הבריאות".

בד"כ לוקחים מי ים או מים מליחים אחרים, מוציאים מהם מלחים, ותוך כדי התהליך גם הרבה מינרלים, כמו שציינת את הסידן והמגנזיום. היה מחקר שיש עליה במחלות לב במקומות ששותים מים מותפלים ואמרו שאולי זה כתוצאה ממחסור במגנזיום, שאולי נובע מהמים המותפלים. זה לא חייב להיות, זו הייתה השערה. חשוב לדעת, בעיני, שמים זה דבר נפלא אבל את לא חייבת שמים יהיו מקור לסידן או מגנזיום, יש את זה גם באוכל. ברגע שאת אוכלת תזונה נכונה שמספקת לך את כל מה שאת צריכה, אנחנו לא נשענים על מים כדי לקבל את המגנזיום, זה לא כל כך הרבה, אני אפילו לא יכולה לספור את זה. כמות לא משמעותית עד כדי כך. כל המשקאות הקלים שאנחנו שותים זה מים מזוקקים, גם בהם אין, לא משנה ששתיה מוגזת גם ככה לא בריאה. נגיד, לדוגמה: מגנזיום - יש באגוזים, שיבולת שועל, קטניות בכמות טובה, בשר, ובקקאו כמות ממש יפה של מגנזיום.
"בזה אני מתמידה מאוד מאז שהמלצת".

נכון טעים?
"שוחחנו, חששתי מהממתיק שאני משתמשת בו".

אני נזכרת, איך זה עבורך?
"מעולה, מעולה, זו הצלחה מטורפת".

הנה, כמה כוסות כאלה את שותה ביום?
"הוסיף לי הנאה בחיים, מבחינת המים אין חשש מבחינה בריאותית?"

נזכרתי שיש הוראה של משרד הבריאות להתחיל לפעול בכיוון של העשרת המים במגנזיום. כמה קקאו את שותה ביום?
בין 3 ל-4, זה הרבה?

מבחינת המגנזיום נשים צריכות 320 מיליגרם ליום וגברים 430. בכפית שטוחה של קקאו גולמי יש יותר מ-40 מיליגרם, אז את כבר מגיעה ל-160.
"כדאי לקחת כדור?"

את יכולה, אבל לא בגלל החשש מהמים.
"כשיש לי התכווצויות אני נוהגת לקחת, לעבור לזה באופן קבוע?"

לא רק כשיש לך התכווצויות.
"אז קקאו ושיבולת שועל יעשו את העבודה".

מצוין. קחי כדור של 200 ולא של 400 מיליגרם מגנזיום, שלא יהיה יותר מדי.