המאזינה שאלה את ד"ר מאיה רוזמן ב-103FM מה דעתה על חצילים, והאם היא שמעה על כך שהם לא טובים למערכת העיכול: "חצילים בתיאוריית צמחי המרפא נחשבים לא בריאים, אבל זה רק לפי התיאוריה הזאת, אני לא יכולה להגיד שיש הוכחה שאסור לאכול את זה. צריך להסתכל גם על מצבים רפואיים בהם חצילים נחשבים פחות מומלצים כמו למשל גאוט ודלקות מפרקים. פעם קליתי חציל בתנור, ואחרי שזה התקרר ויצאו הנוזלים העברתי את החציל לכלי וזה נגע ביד. הרגשתי תחושת צריבה בעור. לא שמתי לב אבל אבדוק. החצילים, חשבתי שכמו שעושים לי צריבה על העור ביד, יכול להיות שעושים צריבה במערכת העיכול מבפנים. אני לא יודעת להגיד לך, אבל אני ממשיכה לאכול חצילים, זה טעים מאוד.

האם חלב עזים וכבשים יותר מתאים לבני אדם מחלב פרות בגלל הגודל של החיה?
"פרות בארץ מביאות את תנובת החלב הגבוהה בעולם, כי יכול להיות שמגדלים אותם בכל מיני שיטות, נניח מחזיקים בהיריון ויש להם רמות הורמונים יחסית יותר גבוהות וזה נהיה לדעתי יותר מתועש. כבשים ועזים זה קצת יותר טבעי, טיפה, 'בוטיק', אבל אני לא יודעת. מבחינת הערך התזונתי החלבונים של חלב עזים הרבה יותר קלים לעיכול ונספגים יותר טוב קצת אצל חלק מהאנשים, זה ניסוי וטעיה. כל החיות הקטנות והגדולות, כשהן קטנות הן יונקות חלב ובגיל מסוים הן מפסיקות לינוק".

האם צריך להימנע מחלב בגיל מבוגר?
"יש אנשים שזה עושה להם טוב. כל אחד עם הבחירה שלו, יש אנשים שנמנעים מחלב בגיל מבוגר. עם הגיל יש ירידה ביכולת של הגוף לספוג את סוכר החלב, האנזים שמפרק את לקטוז, ויכול להיות שככל שאנחנו מתבגרים אנחנו פחות צריכים את זה. יש מחקרים לפה ולפה, אין תשובה חד משמעית ולפי דעתי כל אחד צריך לנסות על עצמו ולראות אם זה עושה לו טוב. לא קשור לחלב פרה או כבש מבחינת הגודל".

למה צריך להנביט קטניה?
"ההנבטה זה זרע של צמח ובזמן שהוא מתחיל להיות מונבט כל מיני חומרי תשמורת מתפרקים והופכים ליותר חלבונים, ויטמינים, יותר ערך תזונתי אשר זמין לנו לגוף. זה זרע של צמח שאמור אח"כ לצמוח מזה משהו, ברגע שאת מתחילה תהליך של הנבטה זה הופך להרבה יותר חומרים זמינים. שמתי לב שאם אני נניח לוקחת גרגרי חומוס, שוטפת ומסננת את המים הרבה פעמים, לאחר מכן מבשלת אותם מעט יותר זמן מבדרך כלל - זה הרבה פחות גזים, אם בכלל. יש הטוענים שהנבטה עוזרת לגזים. כי זה יותר זמין ויותר קל לעיכול".