כמה סוכר לשים בקפה? זאת השאלה שהטרידה מאזין לתוכניתה של ד"ר מאיה רוזמן ב-103FM. "דילמה שלא מטרידה רק אותי אישית אלא את כל החבר'ה במשרד וחברים קרובים שלי וכולם בהאזנה ובמתח. אנחנו עורכי דין כולנו כמו ברגע לפני החלטה של בית המשפט, החלטה של השופטת, דרמה".

אני במתח.
"אנחנו רוצים סוף סוף לשים את הדברים על דיוקם ולקבל החלטה אחת".

לגבי מה?
"לגבי הקפה. אנחנו אנשים ששותים קפה בבוקר, אנשים של משרד, צריכים להישאר ערניים מול המחשב או בדיון המשפטי וכן הלאה. בפגישות האלה תמיד כישראלים מה שותים? קפה"

אתה ישן טוב?
"אני ישן מצוין ואני מאוד אוהב את הקפה שלי, אני מקדיש לו זמן ומשלם עבורו לא מעט. קונה קילו פולי קפה, יש לי מטחנה קטנה כמו של תבלינים, טוחן חופן פולי קפה, מוסיף 2 גרעינים של הל, טוחן ויש ריח מדהים במטבח. מזה אני לוקח כפית גדושה, ספל גדול ואז מגיעה הדילמה שמתרחשת רגע לפני הוספת החלב – האם להוסיף סוכר או לא?"

זאת השאלה?
"ממש שייקספיר – להיות או לא להיות. כולם במצב הזה".

מה ההתלבטות? לא הבנתי.
"לא יודע, אין לי בעיית סוכר אבל אומרים שלא טוב לשתות סוכר אחרי גיל 40".

הכול עניין של מינון.
"לאחרונה אני מתלבט גם בדילמה קשה יותר מהדילמה הראשונה, כן ממתיק מלאכותי או לא ממתיק מלאכותי?"

כמה כוסות קפה אתה שותה ביום?
"2, אחת עם ספל גדול ארומטי בבוקר ואחת בערב".

וזהו?
"וזהו".

אין בעיה שתוסיף כפית סוכר ואין בעיה שתוסיף חלב.
"גם אם אני רוצה לשמור על המראה?"

כפית סוכר זה 20 קלוריות, זה הכול עניין של מינונים. לגבי ממתיקים מלאכותיים, אם אתה שותה רק 2 כוסות ובכל אחת מהן יש רק כפית סוכר לדעתי תישאר עם הסוכר.
"סוכר חום וכו'?"

אפשר גם בלי כלום וזה עדיף עוד יותר.
"לא יכול, אני מעדיף את הקפה שלי עם טיפה מתיקות. אני לא שייך לסגפנים ששותים קפה בלי ממתיק, לא מסוגל".

אני שותה בלי כי ככה זה טעים לי.
"אני יודע והבנתי שאתם שפויים כל אלה ששותים בלי להמתיק, אני יודע וגם מעריך אתכם מאוד".

אם אתה רוצה לעבור לסוכר חום, הוא עבר טיפה פחות תהליכים של זיכוך ויש בו טיפה יותר ויטמינים ומינרלים, אני חושבת שיש לו אפילו יתרון מבחינת הטעם. אתה יכול לשים כפית סוכר חום. לגבי ממתיקים יש 4 קבוצות מרכזיות. אחת, הכי סינטטי - סכרין וציקלמט שהם מאוד מזיקים לבריאות ולא לקנות אותם בכלל, אלה חומרים, לא סוג של חברה. השנייה, אספרטיים שהם לא סינטטיים, אני לא בעד להשתמש בהם למרות שבשנים האחרונות לא היו מחקרים שהראו שהם מזיקים, אבל בעיני זה שנוי במחלוקת כי בעבר היו מחקרים שהראו שזה מזיק. שלישי, סוכרלוז שעשוי מסוכר עם כלור וכמעט אין מחקרים שמראים שיש לו תופעות לוואי שליליות והוא העדיף מכולם. יש את הקבוצה של סטיביה שזה צמח וזה כבר לא טעים אז אין שום סיבה לדעתי.
"סיפרו לי גם אגדות על הסטיביה".

אם מישהו רוצה לשמור על הגזרה, בקפה נמס יש 50 מיליגרם קפאין, בקפה שחור 120 מיליגרם קפאין בכפית וההמלצות היום הן עד 400. אם מישהו שותה 8 כוסות נס קפה ביום אז אגיד לו ש-8 כפיות סוכר זה יותר מדי, אבל אם זה רק 2 כוסות זה בסדר גמור.
"ארצה לספר לך על הממתיק החביב עליי – סוכרה".

זה סוכרלוז, הוא בסדר גמור והוא גם טעים, אין לו תופעות לוואי שליליות. אם אתה רוצה אותו זה בסדר אבל זה מוצר יותר סינטטי.
"אני יכול להוסיף אותו לדייסת שיבולת שועל שלי בבוקר?"

כן.