מאזינים עלו לתכניתו של אלון גל ב-103FM, ושאלו מה ניתן לעשות כאשר מרגישים מיצוי מהעבודה הנוכחית, ויש רצון להסבת מקצוע בתקופה המורכבת בצל משבר הקורונה. וגם - כיצד ניתן לעבור בקלות שינוי באזור המגורים ולהיפטר מהרגלים ישנים, ואיך לשמור על הכסף שסגור בחשבון הבנק? כל התשובות בפנים.

אני בן 46, עובד ממשלתי כבר עשר שנים, ואשתי לא עובדת כרגע מאחר שיצאה לחל”ת. אני מרגיש שכבר לא כיף לי לבוא לעבודה, מיציתי אותה, ואני לא מוצא את עצמי במקום העבודה שלי. מצד שני, אני מתקשה למצוא משרה טובה יותר בשוק. אני אובד עצות. אני יודע שאני טוב מאוד עם אנשים. רבים מאלו שבוחרים להתייעץ איתי על ענייניהם האישיים אומרים לי שאני נותן להם עצות טובות ומצליח לרתום אנשים. אני לא יודע מה לעשות עם היכולת הזאת. האם כדאי לי לעשות הסבת מקצוע ולפתח את התחום הזה?
“על פי מה שסיפרת, אתה מקבל פידבקים על כך שיש לך את הגישה להצמיח אנשים, לאמן אותם ולהוביל אותם לתוצאות טובות יותר. למה אתה מפחד מזה? אני חושב שאין דבר יותר מסוכן בחיים מלא למצות את עצמך ומלקום לעבודה שאתה לא אוהב. זה מסוכן בריאותית, לא רק נפשית. היום זה מוכח מחקרית שהגורם מספר אחת למחלות זה חוסר מיצוי עצמי. הקורונה לימדה אותנו שהחיים קצרים. אנחנו דואגים לבצר את החומות החיצוניות, אבל מותקפים מבפנים. זה המקצוע שלי, ויש לי את הכבוד והזכות להעביר הלאה את המורשת - גידלתי מאות מאמנים שזוהי פרנסתם, אימון זה עבודה שיש לה דרישה בשוק. אתה אומר שאתה מקבל משוב על זה שאתה מסייע לאנשים, אבל אתה לא מאמין לעצמך. אל תאמין לעצמך, תאמין למה שאומרים לך. ענף האימון כולל הרבה מאוד אפשרויות, יש מאמנים עסקיים שמלמדים את בעלי העסקים לבנות את העסק שלהם. חברות הייטק משתמשות בנו להגביר את היכולות של המנהלים שלהן. יש את האימון הכלכלי לליווי משפחות ואת האימון האישי לאנשים כמוך שרוצים לעשות פריצת דרך, אך לא יודעים מאיפה להתחיל. בשורה התחתונה, אם הדבר הזה בוער בך, ואם אתה רואה שאנשים אומרים לך את זה כל היום, אז יכול להיות שזה המקום שלך”.

אני באמצע שנות ה־40 שלי, גרוש, גר בדירה ישנה יחסית במרכז ירושלים. לאחר פטירת אמי לפני כמה שנים, קניתי את הדירה שלה, וכעת אני משכיר חדר בדירה, וגר בשני החדרים הנותרים. אני משלם משכנתה על הדירה שקניתי, שתסתיים בעוד כתשעה חודשים. הרבה זמן אני חושב לשכור דירה מודרנית יותר עם חניה מסודרת ומחסן, אבל אני מרגיש תקוע מאחר שאני רגיל לאזור הזה. קשה לי לעשות את השינוי. יש פה בעייתיות מבחינת חניה ותחבורה, הדירה לא בנויה בצורה מודרנית ולא לרוחי, אז חשבתי לשפץ או לעבור דירה. מה לעשות?
“על פי מה שאתה מתאר, אתה יכול להרשות לעצמך לקנות דירה חדשה. החיים מאוד נזילים. התקיעות נולדת מחוויה של ביטחון שכולנו מקבלים ממשהו שהוא כבר קיים, אבל אין בה שום אמת. רוב המשברים שלנו מתרחשים במקומות הכי בטוחים שלנו. ישנה חשיבות גדולה לוודא שאנו צומחים ומשרתים בצורה נכונה את מאוויי לבנו. תתיישב בנחת, תפתח את המשקולות שיש לך על הרגליים ותנוע קדימה, על אף המשמעויות הכרוכות בכך. אתה רוצה וצריך לעבור. תעשה מעשה בכיף, בלי לחץ, תאוורר טיפה את החיים. הגיע הזמן”.

יש בבעלותי 200 אלף שקלים שסגורים כבר כמה שנים בבנק, והריבית שאני אמורה להרוויח נמוכה מאוד. מה אפשר לעשות כדי שכספי לא ילך לאיבוד?
“את לא מוכנה לסכן את הכסף, אנחנו מוגבלים: האפשרות היחידה עבור רובנו להצמיח את עצמנו כלכלית ולשפר את רמת החיים שלנו היא שהכסף ירוויח כסף. אלברט איינשטיין הגדול אמר פעם בהקשר של ריבית על ריבית, שמדובר בפלא עולם שמיני, ושמי שמבין בזה - שישתמש באפשרות הזאת, ומי שלא - שיסבול. אני מבין את הרצון העז לשמור את הכסף, אך זו בעיניי טעות. גם סיכון הוא בעירבון מוגבל”.