לבירה לבנה יש יתרונות בריאותיים רבים, אבל האם היא יכולה לסייע לנו לרדת במשקל? כמדי שבוע, הציגה ד"ר מאיה רוזמן בתוכניתה ב-103FM את ממצאיו של מחקר חדש, והפעם: האם בירה מזרזת שריפת קלוריות אצל נשים, ודווקא לא גורמת להשמנה?

"המחקר שאני הכי אוהבת מבין המחקרים שקראתי על בירה ובריאות, טוען כי שתייה מתונה של בירה עשויה למנוע השמנה בקרב נשים, ולא לגרום להשמנה", סיפרה התזונאית. "המחקר, שפורסם לפני כ-10 שנים בכתב העת המדעי הבינלאומי לרפואה פנימית, עקב במשך קרוב ל-13 שנים אחר כ-20,000 נשים אמריקאיות בריאות בגיל ממוצע של 38.9 שנים".

"לפי הממצאים, שתייה מתונה (כוס ביום) של בירה לבנה הפחיתה ב-61% את הסיכון להשמנה וב-30% את הסיכון לעודף משקל לאורך זמן, בהשוואה לנשים שנמנעו משתייה של בירה. מהמחקר עלה כי הדבר המשותף ל-58.7% מהנשים שלא עלו במשקל בשנים אלו, היה צריכה קבועה ומתונה של בירה לבנה".

"אצל נשים קיימת רמה נמוכה יותר של האנזים האחראי לפירוק אלכוהול (דהידרוגנז), וכתוצאה מכך אצל הנשים האלכוהול מתפרק במסלולים אחרים ותורם באופן שונה ליכולת ניצול האנרגיה בגופן. חשוב להדגיש שבמחקר מצאו שההגברה בחילוף החומרים היתה בעיקר אצל נשים שקיימו אורח חיים בריא וביצעו פעילות גופנית קבועה".