האם נמצא תחליף הסוכר המושלם - טבעי ונטול קלוריות? מאזין התקשר לתוכניתה של ד"ר מאיה רוזמן ב-103FM וסיפר לה על האלולוז. התזונאית סיפקה את המידע שידוע לה בנוגע לאלולוז, והסבירה מדוע גם אם הממתיק אינו מזיק לבריאות - מוטב דווקא לא להתרגל לתחליפי סוכר כאלה ואחרים.

בהמשך, סיפר המאזין כי הוא רוצה להגדיל את צריכת האבץ שלו ותהה באילו מאכלים יש אבץ בריכוז גבוה. ד"ר מאיה רוזמן ייעצה לו בנושא.

"בשבוע שעבר נחשפתי לתחליף סוכר חדש שנקרא אלולוז, שמעת על זה? הבנתי שזה ממתיק לא מלאכותי, טבעי. קראתי על זה כתבה, יש על זה דברים בגוגל", סיפר המאזין.

לא שמעתי על זה בכלל.
"הבנתי שזה משהו שקיים בטבע והגוף לא מסוגל לפרק את זה ולכן אין בזה קלוריות".

אני רואה שאתה צודק אבל למה אתה צריך את זה?
"אני מנסה להימנע מסוכר ואם יש משהו דומה שלא מזיק לבריאות הייתי מעדיף להשתמש".

הרעיון שאתה נמנע מסוכר חלק מזה זה להתרגל לפחות טעם מתוק מכל ממתיק שלא יהיה. בשורה התחתונה נמצא שאפילו ממתיקים מלאכותיים, חלק מהם שאין להם תופעות לוואי שליליות בסופו של דבר גורמים לשינויים בעמידות לאינסולין. מה שאתה אמרת, לא נשמע לי מזיק לבריאות בכלל.
"לפני כמה זמן שמתי לב שיש לי נקודות לבנות על הציפורניים והנחתי שחסר לי אבץ".

או עודף סלניום.
"על זה לא חשבתי".

אתה אוכל כל יום אגוזי ברזיל?
"לא"

אז סבבה.
"אז התחלתי כדי לשפר את כמות האבץ לאכול גרעיני דלעת"

כל הכבוד.
"אמרת שהכמות המומלצת ליום של אבץ לגבר היא בערך 10 מ"ג וב-100 גר' גרעיני דלעת יש בערך 5"

עם הקליפה אבל בלי קליפה כמו שנגיד אני קונה לפעמים בשקית זה כל ה-10.
"באמת? אבל בכל מקרה 100 גר' זה המון גרעיני דלעת אין סיכוי שאני אצליח לאכול ביום את הכמות. גג 20 גר' אני מצליח וזה לא מתקרב לכמות היומית המומלצת. אמרת ששם זה הריכוז הכי גבוה, מה עוד אפשר לאכול?

בקר?
"כמה אבץ יש בבקר?".

אני בודקת גם על שיבולת שועל. ב-100 גר' שיבולת שועל יש 4 אם אתה אוכל מנה של 40 גר' (3 כפות) אתה מקבל 1 מ"ג. נניח כתף 5 (בקר) שיחסית דל בשומן יש ל-100 גר' 6.5, זה המון! אתה כבר מסודר
"הבנתי"

אני אבדוק גם בשקדים, אתה לא מנסה לרדת במשקל נכון?
"לא, אני פשוט רוצה לאכול בריא"

בשקדים יש 3 ב-100 גר', אז אם אתה אוכל 30 גר' יש עוד 1.
"כמה שקדים זה יוצא? "

20 אם הם גדולים. לבדוק קטניות?
"בסופו של דבר אני אשמח אם תגידי לי מה אני צריך לאכול ביום כדי להגיע לכמות"

זה לפי התפריט שלך, 100 גר' שעועית לבנה זה 4.5. תעשה תפריט עם שיבולת שועל, עם מנה של שעועית לבנה, גרעיני דלעת ושקדים או קשיו וכף או שתיים של טחינה גולמית מלאה אז בטוח תגיע לכמות וזה גם מצטבר מאוד דברים, ירקות ואחרים.