מה הקשר בין אוכל למצב הרוח? למה אנשים בלחץ אוכלים פחות ולמה עצבים גורמים לנו לאכול יותר? ד"ר מאיה רוזמן התייחסה לנושא המעניין בתוכניתה ב-103FM והסבירה כי בעצם הכל במוח בתשובה לשאלה של מאזינה שתהתה "איך זה שחברה שלי שיש לה צרות עם הבת שלה מאבדת את כל התיאבון ואני אם אני רק מתעצבנת קצת אני מתחילה לזלול הרבה?".

"בזמן שאנחנו בסטרס מופרשים חומרים במוח", הסבירה רוזמן. "אם הסטרס מאוד גדול החומרים האלה מופרשים ברמה מאוד גבוהה. ברמה גבוהה הם מדכאים תיאבון כי קרה משהו כל כך גרוע שאוכל לא יכול לשפר לי את מצב הרוח אז אין לי חשק לאכול כלום ולא בא לי שום דבר".

"לעומת זאת, אם קרה משהו שאנחנו לוקחים אותו קצת פחות גרוע, למשל רבתי עם חברה שלי שפגעה בי, אמרה לי משהו מעצבן, אז אותם חומרים מופרשים ברמה יותר נמוכה. ברמה יותר נמוכה הם מגבירים תיאבון ואז אני אלך לאכול משהו שינחם אותי וימלא אותי. זה קורה רק כשאותם חומרים מופרשים ברמה קצת פחות גבוהה. אלה אותם חומרים אבל הרמה שבה הם מופרשים – זה מה שמשנה".

"חברה שלך לוקחת את הצרות בצורה יותר קשה, מאוד קשה, מאשר את לוקחת את הדברים שמעצבנים אותך. אפשר להסתכל על זה בצורה חיובית, שאת לא לוקחת דברים באופן קשה".