תמיד עסקתי בתחום המסעדנות, אבל מאז שנכנסה הקורונה לחיינו מצאתי את עצמי עייפה מהמקצוע. החיים שלי התהפכו אחרי פרידה שהשאירה אותי שבורת לב, ואני מרגישה שאני לא מכירה את עצמי יותר. הודיעו לי שהמסעדה שבה עבדתי לא תיפתח, ואני מרגישה שבא לי למצוא תחום מקצועי אחר, אבל לא יודעת מאיפה להתחיל. לאיזה כיוון עליי ללכת כדי להרגיש טוב עם עצמי?
"איזה כיף, שימי לב שעכשיו את הרבה יותר קרובה למצוא את עצמך ממה שהיית קודם. את עוברת כרגע את מה שצריך כדי להכיר את עצמך. התחום הזה מאוד מתאים לאנרגיות שלך. את מתקתקת, לא רואה בעיניים. אם כבר ניתן לך הזמן להכיר את עצמך ולא להיות בריצה, תיהני מזה. במקום להילחץ, תשאלי מה את רוצה. למה מערכת היחסים הסתיימה? מה היה שם? על מה ויתרת? זו הזדמנות פז עבורך, תתמסרי אליה. החיים הם מסע - אין טעויות. ד"ר סוס אמר פעם: 'כשיוצאים מגיעים למקומות נפלאים'. זה אחד המשפטים הכי גדולים ביקום. בינינו? כל הקריירה שלי מדברת בדיוק על זה, היא מדברת על 'לצאת'.

"הרי אני עושה את מה שאני עושה כבר יותר מ־20 שנה, אבל אף יום בחיי לא היה אותו דבר. את יודעת כמה טעויות עשיתי? כל טעות הובילה אותי למקום הבא שהלכתי אליו. הייתה לי הצגת יחיד, הלכתי לשיר בדרכים, הקמתי חדר כושר למנהלים - מיליון טעויות. כל טעות הפכה אותי למי שאני. אנשים היום מעדיפים לעמוד כדי לא לעשות טעויות. מה הווייז עושה כשטעית? הוא מתקן מיד. לא צריך לחזור אחורה – צריך ללכת קדימה. תורידי את הרגל מהגז ותעשי דברים שעושים לך טוב. תתקרבי לעצמך ותתחילי לאהוב את כל הצדדים שלך. אין טעם להתרכז במה שכולם עושים, תתרכזי בעצמך.

"רדי למדבר לטיול, סעי לסדנה בגליל, תתחילי לחפש שאלות במקום תשובות, תהיי רגישה לצרכים האמיתיים שלך, ורק ככה תדעי לאיזה כיוון עלייך ללכת. זה נשמע מסובך, אבל זה הרבה יותר פשוט ממה שאת חושבת. את צריכה לשאול את עצמך איך התקופה הזו יכולה להפוך להיות הזדמנות בשבילך. בלי לחיות בגישת ‘הכל או כלום’. אני מבין שאת חושבת שזו הדרך הארוכה, אבל זו דרך קצרה, הרבה יותר ממה שנדמה לך. זהו זמן שהוא קודש לעצמך, כל הדרכים מובילות אלייך, זה כל הסיפור”.

אני הלום קרב שמתקשה לתפקד בחיי היומיום. אני מתגורר יחד עם אמי בת ה־80, מעביר את היומיום שלי בצפייה בשידורי כדורגל בטלוויזיה ונמנע מתקשורת עם אנשים. האם לדעתך ניתן לשפר את מצבי?
“הגישה שלי היא שבמקום לטפל בבעיה הגדולה, בחסימה, ניגע בדברים שמסביב, ובכך נצליח לייצר תנועה ושינוי. הרי לטפל בחסימה הגדולה זה הרבה מאוד עבודה שגוזלת הרבה אנרגיות, אבל לא מובילה אותנו לשום מקום. עושה רושם שבעצם הצפייה במשחקי הכדורגל אתה חווה עדנה עם עצמך, מצליח לאסוף את עצמך, להירגע. מה אנחנו מבינים מזה? שהמטרה שלך היא למצוא דברים שיכניסו לחיים שלך איזו חדווה מחודשת, בדיוק כמו ה־90 דקות שאתה נהנה מהן במשחק, רק מחוץ למסך. אני מציע שתמצא איזו מסגרת התנדבותית, משהו שיניע אותך, יגרום לך להתחבר. אתה חייב לאתר מה עושה לך טוב, משהו שיגרום לך לבוא לידי ביטוי”.

אני סטודנט בשנה השנייה ללימודיי. גר אצל ההורים, עובד בעבודה זמנית ומרוויח בממוצע כ־6,000 שקלים כל חודש. כיצד לדעתך אפתח אפיק השקעות חדש שמתאים להכנסות שלי?
"בדור הישן, תפיסת המחשבה של אנשים הייתה אחרת, הערך המוביל בחייהם היה ביטחון. בעולם החדש אנחנו יודעים שאם אנחנו מעוניינים לחיות חיים של שפע, אנחנו חייבים ללמוד להיות יזמים. ללמוד לדעת איך לייצר מכסף עוד כסף. לצורך העניין, אתה יכול לפנות לתחום השיווק אונליין. יש היום הרבה מוצרים דיגיטליים מצליחים מאוד. יש לי ילד בן 14 וחצי שיש לו היום חנות באינטרנט, והוא מרוויח הרבה מאוד, ממש טייקון לגילו. הוא בדק וחקר וייצר תזרים יפהפה. כשאתה בוחן את נושא השיווק ברשת, אתה צריך לחשוב כמו יזם - תבדוק איך לייצר קהילת לקוחות ולהפוך את הקהילה הזו למקור הכנסה".