כל מי שרוצה לקיים אורח חיים בריא על מנת לרדת במשקל, מנסה, בין היתר, להוריד בכמות אחוזי השומן שאנחנו אוכלים. אבל האם גבינות רזות יותר תורמות לכך והאם הרכיבים בהם יכולים לפגוע בנו בריאותית. ד"ר מאיה רוזמן התייחסה לשאלות אלה במסגרת פינתה "מפריכים את המיתוס", בתוכניתה ברדיו 103FM.

אוכלים מעט ולא מרזים? ד"ר מאיה רוזמן מסבירה למה

שניצלים בשמן עמוק - כמה זה בריא? | מאיה רוזמן עושה סדר

"משתתפת בקורס הדיאטה שאני מעבירה בפייסבוק שאלה האם זה נכון שגבינה צהובה עם 9% שומן מכילה חומרים סינתטיים ולכן היא פחות בריאה. ובכן, מדובר במיתוס", קבעה ד"ר רוזמן. 

"רשימת הרכיבים של גבינה צהובה 9%", היא ציינה, "זהה לחלוטין לרשימת הרכיבים של גבינה צהובה עתירת שומן - ההבדל היחידי הוא באחוז השומן". לדברי ד"ר רוזמן, בגבינה צהובה יש כמות גדולה מאוד של סידן – "יותר מכל הגבינות, ובגבינה צהובה 9% יש אפילו קצת יותר סידן מגבינה צהובה עם אחוז שומן גבוה יותר, וזה כי הסידן נמצא בחלק המימי של החלב".

היא הסבירה עוד כי "הגבינות הצהובות לא מכילות צבעי מאכל סינטטיים אלא צבע מאכל טבעי אנאטו, שמופק מכרוב סגול. יתרון נוסף של גבינות צהובות הוא שכמות הלקטוז בהן נמוכה מאוד עד אפסית, ולכן גם מי שרגיש ללקטוז (סוכר החלב), יכול לנסות לשלב גבינות צהובות בתפריט", אמרה.