מה עושים עם חסה ששוכבת שבוע במקרר? זורקים? מה פתאום. ד"ר מאיה רוזמן הציעה בתוכניתה ב-103FM טריק נחמד שמחייה את החסה הישנה ואפילו הופך אותה ליותר טעימה מחסה טרייה.

אבל עוד לפני זה היא התייחסה לסגולות הבריאותיות של העלים הירוקים והסבירה: בחסה יש 0% שומן, 0% כולסטרול, וכמות הקלוריות הנמוכה ביותר מבין כל המזונות הקיימים: 15-10 קלוריות במאה גרם (מאה גרם יש בקערה גדולה מלאה בעלים). בחסה יש 95% מים! זה אפילו יותר מים ממה שיש בחלב, למשל.

החסה עשירה מאוד בוויטמין A שחשוב למערכת החיסון, בוויטמין C, בחומצה פולית – שחשובה ליצור כדוריות הדם שלנו וגם למערת העצבים. החסה עשירה בוויטמין K שחשוב לקרישת הדם, וגם בסיבים תזונתיים שחשובים לבריאות המעיים שלנו. כמו בכל העלים הירוקים, גם החסה עשירה בחומר הנקרא כלורופיל, המקנה לה את צבעה הירוק. הכלורופיל מסייע לפינוי הרעלים מהגוף, ולחידוש רקמות הגוף.

ועכשיו לטריק, שאותו, מספרת הדיאטנית, היא למדה לפני 30 שנה: שוטפים את עלי החסה, קורעים אותם לקרעים בינונייים שמים בקערה עם מים קרים מאוד וכף סוכר. משרים בערך שעה ואז החסה הסופחת את המים ואת הסוכר והופכת לקריספית אפילו יותר מחסה טרייה וגם יותר טעימה