לחם הוא אחד הדברים הכי טעימים בעולם, וגם אחד המוצרים הנמכרים ביותר בעולם. אבל איך נדע אם הלחם שאנחנו קונים בסופר הוא אכן בריא? בפתיחת תוכניתה ב-103FM, הסבירה ד"ר מאיה רוזמן מה צריך לבדוק כשבוחרים לחם.

1. לעולם אל תסתפקו בכותרות שעל האריזה או בשם הלחם. גם לחם שכתוב עליו 'לחם בריאות' עלול להכיל חומרים מזיקים, וגם לחם שכתוב עליו '8 דגנים' עלול להיות דל בסיבים תזונתיים. חשוב לקרוא את רשימת הרכיבים.

2. ברשימת הרכיבים יש לבדוק האם הלחם מכיל אך ורק קמח מלא, ואז יש לו עדיפות בריאותית, או שהוא מכיל גם קמח חיטה, קמח כהה, או כל שם אחר לקמח לבן - ואז הלחם פחות בריא.

3. יש לבדוק בסוף רשימת הרכיבים האם מופיעים חומרים משמרים, או מעכבי חמצון, או משפרי אפייה, או צבעי מאכל. לא צריך אף אחד מהם. אם יש תוספים, הלחם פחות בריא גם אם הוא עשוי מקמח מלא. יש מבחר גדול של לחמים שאינם מכילים חומרים משמרים, הם נמצאים בין הלחמים בסופר - צריך רק לקרוא על האריזה.

4. יש עדיפות ללחם שיפון מלא. הוא מתעכל יותר לאט, נספג יותר לאט, משביע יותר ומתאים יותר אם יש סוכרת.

5. לא כל לחם שכתוב עליו 'קל' הוא באמת קל, וההיפך - גם לחמים רגילים מן המאפיה יכולים להיות קלים, מה שחשוב זה משקל הפרוסה. יש לשקול אותה ולבדוק, אם היא שוקלת 25 גרם - הלחם קל. אם יותר - הלחם לא קל גם אם כתוב עליו כך. יש עדיפות ללחמים שכתוב גם מספר הקלוריות לפרוסה. אם לא כתוב, יש לכך סיבה וכנראה שבכל פרוסה יש הרבה קלוריות.

ומה לגבי פיתות קלות? יש להן עדיפות כי אין בהן חומרים משמרים. בדרך כלל פיתה קטנה כזו שוקלת 50 גרם והיא שווה לשתי פרוסות לחם קל.