אין כמו התחושה הלא נעימה של טעם מוזר בפה. לתופעה הזו ישנן סיבות רבות. מאזין ששוחח עם פרופ' רפי קרסו בתוכניתו ברדיו 103FM התלונן כי הוא מרגיש מליחות בפה ותהה ממה היא נגרמת. קרסו ניסה לאבחן את הבעיה והציע פתרונות. 

"אני בן 68. כשבוע וחצי התחילה לי תופעה של מליחות בפה. ממה זה יכול להיגרם?", שאל המאזין. "מליחות בפה יכולה להיות בגלל דלקת בחניכיים. בדרך כלל זו הסיבה, בדרך כלל זה קשור לבעיות בחלל הפה. לפעמים, מליחות בפה יכולה להיגרם כתוצאה מבעיות קיבתיות וריפלוקס. כלומר, עלייה של חומצות מהקיבה לפה", אמר פרופ' קרסו. 

בנוסף, פרופ' קרסו הצביע על סיבות נוספות שייתכן וגורמות לטעם המוזר בפה. "לפעמים, כשאנחנו אוכלים אוכל חדש, או תבלינים שלא אכלנו, זה יכול לקרות. מליחות בפה יכולה להופיע במקרים מסוימים, גם בטיפולי שיניים. לפעמים הרוק בתוך התהליך הזה יוצר מצב שגורם מליחות בפה. אבל בדרך כלל זה עניין של חיידקים, או תבלינים, או חומרים שעולים מהקיבה", אמר הפרופ'.

"כדאי ללכת לרופא ולבדוק שאין לך דלקת בחניכיים, כדאי לשמור על היגיינת הפה. כלומר, לצחצח את השיניים, בחוט דנטלי. גם בחניכיים וגם בלשון. להקפיד יתרה לתקופה מסוימת. לפעמים פטרת בפה יכולה לגרום לזה, ולפעמים גם מצב של סטרס יכול לגרום לטעם מוזר בפה. יש מצבים שאנשים אוכלים פיצוחים מסוימים, בעיקר כאלה ממדינות זרות, שעברו איזה סוג של חיטוי או עישון נגד מזיקים. והדברים האלה לפעמים יכולים לתת טעמים בפה", סיכם פרופ' קרסו.