המאזינה בת ה-72 סיפרה כי היא נוטלת תרופות נגד לחץ דם גבוה פעמיים ביום, אך מדי בוקר היא שותה מיץ לימון או חומץ תפוחים. האם ייתכן ששתיית הלימון או החומץ עלולה לפגוע בהשפעתם של הכדורים? פרופסור רפי קרסו הסביר בנושא. בהמשך, תהתה המאזינה גם בנוגע לקשר בין צריכת ויטמינים וסידן, לבין צריכת מאכלי חלב.

"אני מקבלת תרופות ללחץ דם פעמיים ביום. רציתי לדעת אם אני שותה בבוקר, יש כאלה שאומרים שטוב, מיץ לימון או חומץ תפוחי עץ, אם זה מנטרל את התרופות ללחוץ הדם". 
ממש לא, לא מנטרל שום דבר. 

שחורים מול ירוקים: אילו זיתים הכי בריאים?

"רציתי לדעת אם אני אוכלת בבוקר מאכלים חלביים, כמה זמן אחרי זה אפשר לקחת ויטמין סי או כל הוויטמינים". 
אין שום קשר בין ויטמינים למאכלי חלב. בדרך כלל ויטמין A ,D ,E ,K הם ויטמינים שנמסים טוב יותר בשומן. אז אם את אוכלת גבינה של 3% שומן או אבוקדו, או משהו קצת שומני אז ויטמינים אלה ייספגו יותר בקלות. C ו-B נספגים בסביבה מימית אז אין שום בעיה עם הספיגה שלהם. מאכלי גבינה וחלב אנו לא ממליצים לצרוך יחד עם סידן כי הוא מתחרה עם הכמות של הסידן במאכלי החלב, והם כאילו חוסמים את הקולטנים. הגוף שלנו צריך סידן והוא יכול לקבל אותם מהרבה מאוד מקורות, אך אנו ממליצים לנשים אחרי גיל המעבר להוסיף תוספת של כדור או שניים של סידן כל יום. את מוצרי החלב לסוגיהם השונים כדאי לקחת בנפרד מהם. 

"רציתי לדעת, אחרי כמה זמן ציפרלקס משפיע ואם יש בעיות להפסיק". 
"אני מציע לקחת את זה בייעוץ עם רופא. הכדור מתחיל להסשפיע אחרי בין 6-3 שבועות. הגוף הוא לא שעון שוויצרי, יש אנשים שכבר אחרי עשרה ימים מרגישים טוב יותר, ויש אחרי חודשיים. לא להיות קצרי רוח ולתת צ'אנס לתרופה לעשות את שלה. כשרוצים להפסיק, החוכמה היא לעשות זאת לאט, בהתחלה יורדים לחצי מנה לחודש, אחר כך לוקחים את החצי מינון יום כן ויום לא לעוד חודש ואחר כך מפסיקים. כל אחד ימצא את הקצב שלו אבל לא לחתוך את זה בבת אחת, לתת לגוף להסתגל".