רבים מהילדים (ובואו נודה בזה, גם המבוגרים) אוהבים לשתות כוס קקאו חמה. אז נכון שהשוקו שרובנו שותים הוא לא בדיוק הקקאו הטהור, אלא הוסיפו לו כל מיני חומרים כמו סוכר. אבל האם הקקאו עצמו בריא, או כמו שמאזינה קראה באינטרנט, הוא דווקא מזיק לנו? ד"ר מאיה רוזמן עושה סדר. 

"סיגל בת 31, רציתי לשאול שאלה על קקאו, אני שותה שוקו עם כפית קקאו, כפית סילאן ומים חמים. תמיד חשבתי שקקאו זה מאוד בריא אבל לאחרונה בחודשים האחרונים ראיתי באינטרנט שקקאו זה דווקא לא בריא".

איפה ראית את זה? 
"זה לא נכון?"

מה פתאום? את יודעת מה יש בקקאו? כל כך הרבה נוגדי חימצון שלא רק מפחיתים סיכון למחלות לב אפילו מאטים את ההזדקנות. בדרום אמריקה התייחסו לקקאו לפני המון שנים בתור משקה האלים, שמחזיר להם את הנעורים ומונע מהם להיות חולים. הקקאו, יש בו הרבה פחות קפאין מבקפה, הוא מאוד מרגיע ומשביע יותר מקפה, אז אפשר בין הארוחות, ולפעמים אפילו חוסך את הצורך בארוחת ביניים. את מערבבת רק עם מים אז אין קלוריות מהחלב, כפית קקאו זה בקושי 5 קלוריות אז אני ממש בעד.
"זה בריא?"

מאוד בריא, כן. אני אגיד לך מה, אני לא יודעת אם אני מדייקת בפרט הזה אבל למיטב זכרוני נסטלה לקח את הקקאו, הביא את זה לאירופה, ערבב עם סוכר לעשות שוקולד, ואז זה נהיה פחות בריא. בגלל התוספים של הסוכר וכו'.
"אבל קקאו עם סילאן זה בריא?"

מצוין, בריא מאוד מאוד.
"וקקאו בכללי בריא?"

נכון. לאה בפייסבוק כותבת שקקאו לא נותן לסידן להיספג בגוף. אז לאה את צודקת, בקקאו יש חומצה אוקסלית שהיא מפחיתה ספיגת סידן, ואפילו ברזל מהמזון. בכפית אחת של קקאו הכמות מאוד קטנה, ואפשר לשתות את הקקאו בלי חלב, או עם חלב סויה כך שזה לא רלוונטי. קקאו הוא משקה עדיף ומומלץ מבחינה בריאותית.