רוב תפריטי הדיאטה של ד"ר מאיה רוזמן מציגים תפריט של 1200 קלוריות ביום - אך האם כל אדם צריך לצרוך תפריט שמכיל את אותה כמות קלוריות במידה והוא רוצה לרדת במשקל? המאזינה ביקשה להבין מהי כמות הקלוריות הנכונה לצריכה בעבורה, וד"ר רוזמן התייחסה בתוכניתה ב-103FM להבדלים בין אנשים שונים שזקוקים לכמות קלוריות שונה.

"ראיתי שכול התפריטים שלך עד 1,200 קלוריות לירידה במשקל וכתבת בתפריט של שבועות 1,800 קלוריות לכל היום - לא לרדת ולא לעלות. זה כללי? כי אני אוכלת עד 1000 קלוריות".

אני לקחתי ערכים מאוד ממוצעים, ברור שכמה קלוריות שבן אדם שורף ליום מושפע מהמון גורמים – גנטיקה, יש אנשים, שבגנים עוברים במשפחה, שיש להם גנטיקה לשרוף פחות קלוריות ויש כאלה ששורפים המון ויכולים לאכול טונות ולא משמינים; זה תלוי גם במספר הדיאטות, ככל שעשית יותר דיאטות 'כסאחיסטיות' את תורמת לצמצום המטבוליזם ותשרפי פחות.
"נראה לי שעשיתי טעות כזאת".

זה גם תלוי בכמות הספורט והמון דברים ואני לוקחת ערכים ממוצעים. לגבי 1,000 או 1,200, מניסיון 95 אחוז מהנשים ירדו במשקל אם יעשו את זה בצורה מדויקת ועוד 5 אחוז שהרסו את המטבוליזם לא ירדו או ירדו יותר לאט. אני מבקשת הרבה פעמים בקורס דיאטה שאני מעבירה בפייסבוק לרשום 'מה אתם אוכלים'. אז אתמול מישהי העלתה בתגובות מה היא אוכלת, ועשתה ספירת קלוריות, וכתבה 'מרק ירקות חופשי'. מה מכיל המרק? היא כותבת כרובית שלמה, זה כבר 200 קלוריות, צנצנת שלמה של עגבניות מרוסקות, עוד 200 קלוריות, והמרק יצא כמה מאות קלוריות. היא חושבת שזה חופשי כי זה רק מירקות, יש דברים שצריך לספור שאנשים נוטים להתעלם מהם, כף טחינה גולמית זה 200 והמרק לא חינמי אלא 150 למנה, וגם דברים אחרים. הגיוני שאת טועה בספירת הקלוריות מאשר שאת שורפת כל כך קצת.
"אני רוצה לדעת אם אני אוכלת טוב ואם אני רוצה לרדת 2 קילו, אני מפחדת שאני מצמצת את עצמי יותר מדי, ירדתי 10 קילו בשנה האחרונה, זה לא היה קיצוני מדי".

מה את אוכלת?
"אני נמצאת כל היום בבית, אני סטודנטית ולומדת בזום אז אני עושה ספורט כל יום. בבוקר אני אוכלת יוגורט של 77 קלוריות עם תפוח וטיפה חמאת בוטנים, מזלפת עם סכין מעל, ככפית".

כפית שטוחה של חמאת בוטנים - 70 קלוריות
"צוהריים או פרגית או דג עם ירקות בתנור, ברוקולי או כרובית עם טיפה מזלפת שמן זית. בד"כ 2 כפיות אולי".

2 כפיות זה עוד 100 קלוריות.
"אחה"צ אני שותה קפה בלי סוכר עם 2 עוגיות, נניח 150 קלוריות, תלוי. או פרוסת עוגת גבינה, בערב אני אוכלת או חביתה מ-2 ביצים או טוסט עם גבינה צהובה של 9 אחוז או שקשוקה". 

חביתה וליד זה כלום?
"סלט".

עם שמן? טחינה?
"לא. בלילה לפעמים מנשנשת או במבה קטנה או ארטיק של 85 קלוריות או קלמנטינה או בייגלה בכוס קטנה". 

יצא לך 1,000 קלוריות בול, את לא יכולה לרדת מזה, ועוד עיגלתי למעלה. אם תאכלי פחות מזה זה יהרוס לך את המטבוליזם
"ולאכול יותר אני יכולה? איך אני אדע כמה אני שורפת?"

את צריכה להישקל בשביל זה.
"בפעם האחרונה היה 53, עכשיו 52".

סימן שאת שורפת יותר, בשביל שנדע כמה בדיוק את שורפת הייתי צריכה לקבל את המשקל לפני שבועיים ואז הייתי עושה לך את החשבון כדי לא לעלות ולא לרדת. תעשי את התפריט שאמרת בצורה מדויקת במשך שבועיים, תתקשרי עוד פעם ואגיד לך כמה את שורפת.
"עוד שאלה, אם אני שמה סוויטאנגו בעוגה מצמח הסטיביה זה בריא?"

זה לא מזיק, אין לו ערך קלורי. 
"לגבי שמן קוקוס בעוגות זה בריא?".

כן, במינון הנכון.