האם יש שמן אידיאלי? איזה שמן הכי טוב לבישול? הכי טוב לטיגון? איזה הכי טוב לתיבול הסלט? והכי חשוב - האם יש שמן שאיכותו גדולה על פני שמנים אחרים? אחת המאזינות בתוכניתה של הדיאטנית המומחה של 103FM, מאיה רוזמן, שאלה אותה על סגולותיו הבריאותיות של שמן זרעי הענבים. רוזמן לא התרשמה ממנו כ"מזון על", ומשם המשיכו לכל הטיפים על שמן.

"מדי פעם יש סוג של משהו שקופץ לפרסומים בתור 'מזון על', ונורא מתלהבים ממנו", אמרה רוזמן על שמן זרעי הענבים. "לפעמים יש כל מיני אתרים שיש בהם דברים לא נכונים והמצאות. כתוב שיש בזה אומגה 5, אבל אין דבר כזה אומגה 5, ונניח, סתם לדוגמה, אם היית שואלת איזה פרי הכי בריא לאכול, אין כזה דבר כי בבננה יש מלא מגנזיום ואשלגן ובמלון ובקיווי יש מלא ויטמין C ובמנגו ויטמין A".

"הסוד לתזונה נכונה זה לאכול קצת מכל דבר ולגוון, כי כל דבר נותן דברים קצת אחרים. אותו הדבר לגבי שמנים, כל השמנים בכבישה קרה יש להם יתרונות ואין חד משמעית אחד שיכול לתת את הכול, או שיש לו יתרון על אחרים. נכון שבשמן אגוזי מלך בכבישה קרה יש יותר אומגה 3, ובשמן אבוקדו בכבישה קרה יש קצת יותר ויטמין E ובשמן זית ב-99 אחוז מהמקרים זה מגיע בכבישה קרה ויש שם יותר אומגה 9 שזו חומצה שמפחיתה מחלות לב. הרעיון הוא לגוון", הוסיפה.

"אני מגוונת לפי הטעם", המשיכה רוזמן. "שמן שומשום בכבישה קרה מושלם לירקות מוקפצים. אני עושה את זה עם טופו והטעם מושלם. שמן קוקוס בכבישה קרה מתאים לעוגיות ולעוגות במרקם שלו כי הוא דומה לחמאה. שמן זית לי באופן אישי נראה מצוין לחביתה והוא עמיד לחום. שמן חמניות בכבישה קרה אם מוסיפים כפית או כף לסלט זה נותן טעם כאילו הוספת חבילה שלמה של גרעיני חמנייה. המזוכך אין לו טעם מיוחד. אני בעד לגוון, את רוצה להוסיף שמן זרעי ענבים? תוסיפי, אני לא חושבת שזה מזון על".