מדברים הרבה על חשיבות ויטמין C לחיסון, או ויטמין A לראייה, גם ויטמין D נעשה טרנדי לאחרונה. אבל מה קורה עם ויטמין B? מה מיוחד בוויטמין הזה? במסגרת הפינה 'טוב לדעת', סיפרה ד"ר מאיה רוזמן בתוכניתה ב-103FM על משפחת הוויטמינים הזו, למה הם חשובים ועל מה משפיעים.

ויטמין B הוא בעצם קבוצה של ויטמינים שונים מאוד אחד מן השני, שפעם האמינו שמדובר בוויטמין אחד, ולכן קראו לו "ויטמין B". קבוצת הוויטמינים הזו כוללת למשל את ויטמין B1 שחשוב לפירוק החלבונים והפחמימות, ויטמין B2 שחשוב לגדילה, לעור, לשיער ומונע אנמיה, ויטמין B3 שחשוב ליכולת לשרוף סוכרים, וחשוב לזיכרון, ויטמין B5 שחשוב למערכת החיסון, ויטמין B6 חשוב לבניית שרירים ותפקוד העצבים, ויטמין B7, ביוטין, מקטין מתח נפשי, B9, חומצה פולית, מונעת חסר דם, חשובה למוח ולזיכרון, וגם B12 שחשוב למערכת העצבים וליצירת כדוריות הדם.

איפה נמצאים הוויטמינים הללו? בביצים, בשר, עוף, דגים, ורובם גם בקטניות, דגנים מלאים ואגוזים. החסר בוויטמינים מסוג B נדיר יחסית, פרט לוויטמין B12 שנמצא רק במוצרים מן החי – בשר (בעיקר כבד), עוף, דגים. אז לצמחונים וטבעונים הוא עלול להיות חסר בתפריט. אבל גם אנשים שצורכים בשר עלולים לסבול לחסר שלו, כי לספיגת הוויטמין צריך משהו בקיבה, ולהרבה אנשים יש בעיות קיבה, מה שמפחית את ספיגתו.