הזוגיות שלכם לא תשרוד אם לא תדברו על מין – נשמע לכם קיצוני? אבל זה לא. למה חשוב לדבר על מין? למה תקשורת מינית צריכה להיות מקרבת ואוהבת? למה חיי המין שלכם יהיו מענגים פי מיליון אם תתקשרו את המיניות? ואיך אמורים לעשות את זה? הכל במדריך לזוגות על תקשורת מינית מקרבת ואוהבת

הגיע הזמן לצעוד אל העתיד
ברוב הבתים, בטח של פעם, אבל גם היום, לא מדברים על מין. זה נושא שהוא טאבו, פשוט נושא שלא מדברים עליו, כאילו אם לא ידברו עליו הוא לא יהיה קיים, אבל כולנו יודעים שזה לא נכון הרי. אז נכון שככל שאנחנו מתקדמים, ככה יש יותר משפחות שמאמצות דיבור בריא על מין בצורה פתוחה, בלי להתבייש בנושא ומתוך הבנה שכדי שמיניות תהיה בריאה ומעצימה צריך לדבר עליה, להאדיר אותה ואין מה להתבייש בה. אבל, יש לי חלום שבכל בית ידברו על מיניות בצורה פתוחה ומכילה, בהתאמת הנושא לגיל כמובן.

מסרים בעייתיים שמתחילים בבית
עכשיו, מילא בתים שלא מדברים בהם על מין בכלל. בקליניקה אני שומעת גם על בתים בהם העבירו בצורה ישירה מסרים גרועים ביותר על מיניות והמשמעות שלה. לא מעט פעמים אני שומעת מגברים ש"תפסו" אותם מאוננים וכעסו או אמרו שזה לא בסדר או תגובות חמורות יותר. אני שומעת מנשים שקיבלו בגיל ההתבגרות את המסר שאישה שעושה סקס מחוץ לנישואים היא שרמוטה או מזרן פלוגתי או כל שם אחר שמקטין את האישה ואת המיניות שלה. 

בנוסף, הורים שמעבירים ערוץ בטלוויזיה כשמופיעה נשיקה או ששמים כרית על הפנים של הילד, כי יש סצנת אהבה על המרקע, "רחמנא ליצלן". בתים שמעבירים את המסר שמין זה משהו שצריך להתבייש בו ובמיוחד נשים, ועוד כל מיני תפיסות שמרניות ומעוותות, ששייכות לשנת "אנו באנו ארצה" וממש לא למאה ה-21.

גברים ונשים שקיבלו את המסרים הללו בגיל צעיר חושבים שאין לאישה לגיטימציה לאהוב את עצמה ואין לה זכות להיות מינית. גברים נעלבים עד עמקי נשמתם, כי אישה מסבירה להם איך לאהוב אותה והאגו שלהם נפגע קשות כי הם "לא מספיק טובים". נשים מפחדות שיחשבו שהן מופקרות, כי הן מאוננות או פתוחות במיטה. זה נשמע גרוע, נכון? ועכשיו זה הזמן לשנות את זה.

במקום נטפליקס: שש דרכים סקסיות לבלות ערב זוגי בבית

בשורה התחתונה
זה לא משנה אם לא מדברים בכלל על מיניות או אם מדברים עליה בצורה לא בריאה, בשני המקרים המסר שעובר הוא מסר שמיניות היא דבר שצריך להתבייש בו, שלנשים אסור להיות מיניות ושמיניות שייכת לעולם חשוך וזול. אבל מיניות היא דבר בריא, טוב, רצוי, חשוב. מיניות היא מרחב של עונג בין בני הזוג ולא פעולה שעושים ב 23:00 בלילה כשעייפים. מיניות היא חלק מכל אחת ואחד והטעם לחיים ובדיוק בגלל כל אלו היא נושא חשוב לשיחה ובמיוחד בגיל ההתבגרות.

יחסי מין בליל הכלולות, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)
יחסי מין בליל הכלולות, אילוסטרציה (צילום: ingimage ASAP)

למה תקשורת מינית בין בני זוג כל כך חשובה? אחרי שעברנו את גיל ההתבגרות, יש את הזוגיות בגיל הבוגר ואז זה קריטי שמיניות תדובר. למה? בגלל מיליון סיבות – הנה רק חלק מהן:

1. כשהלב פתוח המין שלכם יהיה "פיגוז": תקשורת מינית תעשה לכם קסמים בחיי המין. בחיי. תדברו על מיניות ותראו איך שהתקשורת הזו מעצימה את האינטימיות הזוגית שלכם ומשדרגת את חיי המין שלכם. 

2. בלי תקשורת מינית לא תצליחו לשרוד את הזוגיות: אנשים מתפתחים במשך החיים, אבל במיניות הם נשארים מאחורה וזה לא הגיוני. דברו אחד עם השנייה, ובמקום להישאר בתחום הזה כאילו אתם עדיין בגיל ההתבגרות, תתקדמו, תתפתחו ותחדשו ביחד גם את חיי המין שלכם, שיהיו מתאימים לכל אחד מכם ולזוגיות שלכם.

3. תקשורת מינית תעניק לכם עונג אמיתי:
לא חדירה, לא אורגזמות, לא השפרצות – עונג! כשתסבירו אחד לשנייה מה אתם באמת אוהבים, אתם תשדרגו את המין שלכם מ"עוד מין" לחיים של תשוקה אמיתית, ואני תמיד בעד לחיות בתשוקה.

4. הכרה בישות שלישית בקשר: יש שלוש ישויות בקשר– כל אחד מבני הזוג והביחד. בתוך הביחד יש את האהבה החברית, האהבה הרומנטית והאהבה המינית, הפראית והחייתית. בדיוק כמו שאתם מדברים על להוציא את הזבל, לתלות את הכביסה ועל מה שקרה בעבודה; בדיוק כמו שאתם הולכים ביחד לארוחות משפחתיות ויוצאים לקולנוע; בדיוק כמו שאתם אומרים אני אוהב/ת אותך; ובעזרת השיחה מפתחים ומשמרים את האהבה החברית והרומנטית ככה אתם צריכים לדבר גם על המיניות, כי מה לעשות, בן/בת הזוג שלכם הוא לא קורא/ת מחשבות.

אז הבנו למה תקשורת מינית קריטית וחשובה למיניות טובה ובריאה, אבל איך עושים את זה?

שאלתם את עצמכם איך לתקשר מינית? קבלו את המדריך, שייקח אתכם צעד אחר צעד, במספר צעדים פשוטים מאוד, לעולם מיני סוער שלא חוויתם עד היום.

1. איפה לדבר ולתקשר? אקדים עם איפה לא מדברים על המיניות –תקשורת מינית לא מתנהלת בחדר המיטות. שבו ודברו ביניכם על מין, לא בעירום ולא תוך כדי התמזמזות. שבו על כוס קפה או כוס יין ודברו ביניכם על מין ומיניות פשוט ככה, כמו שני בני אדם אוהבים.

סקס (צילום: ingimage ASAP)
סקס (צילום: ingimage ASAP)


2. דברו על הנושא – מין ומיניות תתעניינו ותשאלו אחד את השנייה: האם דיברו איתך בבית על מיניות? מאיזה בית את/ה מגיע/ה בהקשר המיני? אבא שלך או אמא שלך לימדו אותך על מין? ראו אצלך בבית סצנות סקס או אהבה בטלוויזיה? זה היה לגיטימי? מאיפה למדת על מין? האם ראית פורנו? האם חקרת מיניות דרך סרטי בורקס או סרטים אחרים?
האם דיברת על מין עם חברים/ות? תשתפו, תקשיבו ותלמדו איזה חינוך כל אחד מכם קיבל על מין ומה אתם יודעים עליו.

3. דברו עליכם – תקשורת מינית מקרבת ואוהבת
דברו בצורה חיובית ומעצימה על מה שכן יש ביניכם במין היום, מה שאתם אוהבים ומה שפחות, אבל לא בצורה מאשימה, אלא כנקודת פתיחה מלמדת. דברו על המגע, על העוצמה, על המהירות, על תנוחות, על הגוף שלכם ועל האיברים השונים:
• כשאתה עושה לי מסז' לפני הסקס זה גורם לי לרצות שתיגע בי עוד.
• אני רוצה שתחפון לי את השדיים בעוצמה קצת פחות חזקה, זה יהיה לי יותר נעים.
• אני כל כך אוהב את איך שאת יורדת לי, זה מטריף אותי, הייתי רוצה שתסתכלי לי בעיניים כשאת עושה את זה.
• בוא ננסה הערב מגע יותר חזק ועמוק, כי המגע העדין והמרפרף מרתיע אותי.
• אהובת ליבי איך אני אוהב שאת מנשקת אותי בכל הגוף.
• אני שם לב שלא בא לך לרדת לי, את רוצה שנדבר על זה?
• אני רוצה שתרד לי, אבל שמה לב שאתה לא עושה את זה, תרצה שנדבר על זה?
• אתה נוגע בי כל כך טוב ואני רוצה עוד מהעונג הזה.
• אני רוצה שמהלך הסקס יהיה יותר איטי ומלטף, במקום ישר להתחיל בחדירה.
• אני רוצה מגע עמוק, מגע של אדמה.
• אני רוצה שנתנסה ונחקור איזה מגע אני יותר אוהב/ת.

4. מה אתם אוהבים במיטה?
ספרו אחד לשנייה מה אתם אוהבים במיטה. זה יכול להיות בשיחה, זה יכול להיות דרך צפייה בסרט אירוטי ביחד, מקריאת ספר אירוטי או כתבות במגזין שלי (הרשמו למדריך לחדר שינה סקסי ותיקחו חלק מהקהילה שלי). תכניסו לשיח שלכם מה עושה לכם טוב, מה בא לכם לנסות ואיך בא לכם לחוות עונג במיניות הזוגית:
• אהוב ליבי ממש הייתי רוצה לנסות סקס במקלחת, תצטרף אלי הערב?
• בא לך לקנות ביחד צעצוע סקסי שובב?
• אפשר שנראה ביחד סרט אירוטי היום?
• ראיתי רעיון מדליק במגזין של לימור בנדל, תרצי לנסות אותו?
• ממש הייתי רוצה לנסות מין אנאלי, שמעתי שזה מעניק עונג מטריף חושים. מה דעתך?

5. למתקדמים: דברו על הפנטזיות שלכם
אחרי שדייקתם את המיניות שלכם, התפתחתם וחוויתם עונג מיני משותף תוכלו לדבר גם על הפנטזיות המיניות שהייתם רוצים להגשים ולא ניסיתם עד היום ביחד. 

אחד הדברים הכי חשובים במיניות זה לדבר עליה. אל תוותרו על זה ותהנו מעונג מיני מטריף חושים ומזוגיות מינית אוהבת ומענגת ב-א-מ-ת. לא יודעים איך לעשות את זה? פשוט תעקבו אחרי הצעדים במדריך הזה וההנאה מובטחת!

שלכם, לימור בנדל
מורת דרך לענג, מלווה זוגות ויחידים ליצירת חשק מיני ותשוקה לאורך שנים
בואו לקבוצת הפייסבוק שלי מתעוררים ביחד לעוד פוסטים בנושא