איזה חטיפים מומלצים לאכול? הדיאטנית המומחית של 103FM, ד"ר מאיה רוזמן, שוחחה עם מאזינה שמקפידה להימנע ממזון מתועש, אבל עדיין אוהבת לנשנש חטיפי קטניות דלי קלוריות. וגם: טיפ קטן למה להכין עם בננות.

המאזינה ביקשה מהד"ר הבהרה לגבי סוג מסויים של חטיפי קטניות של 100 קלוריות: "באופן כללי אני משתדלת לא להכיר חטיפים", השיבה לה רוזמן, "אני משתדלת לקנות רק דברים טבעיים. נניח את נתקלת במוצר שיש ברשימת הרכיבים שלו גרגירי חומוס ומלח, מה רע? פרט לעובדה שזה מתועש, רשימת הרכיבים טבעית".

הדיאטנית אף נתנה לה טיפ להכנה ביתית של החטיף: "קחי גרגירי חומוס, תתפיחי, תבשלי, שימי פלפל שחור, שמן זית, מיץ לימון וקמח". על כך השיבה המאזינה שיש לה בעיה עם קטניות. "אם הבטן לא אוהבת קטניות, את יכולה לנסות קמח עדשים כתומות. את לא צריכה דווקא את המוצר המתועש, אפילו אם יש לנו את הרשימה הטבעית של הרכיבים, זה עדיין מתועש".

רוזמן המשיכה על קמח העדשים הכתומות: "אני עושה ממנו פשטידות או חביתה טבעונית. לוקחים 3 כפות, מערבבים עם טיפה מים וקמח". המאזינה השיבה שהיא ניסתה את המתכון הזה פעם, והוא היה לה לא טעים: "זה טעים", השיבה לה הדיאטנית. "השאלה אם את מרגישה מזה גזים", המשיכה. "אם לא, פתרנו את הבעיה. כל מה שמקמח קטניות את יכולה לשלב. אבל כל עוד קטניות בפני עצמן, עם הסיבים שלמים ולא טחונים או מפורקים - פחות טוב לך".

"יש לי טיפ נוסף", שיתפה המאזינה. "בנוסף לשייקים שאני עושה לנכדים, אני עושה להם ארטיקים מבננות. זה הקינוח שהם יודעים שאני עושה והם מאוד אוהבים". רוזמן השיבה עם טיפ משלה: "אני שמתי בננות פורסה קפואה במג'ימיקס עם טיפונת חלב סויה וזה יוצא גלידת בננות מהממת".