אוכלים את הראש: קרה לכם שאכלתם מאכל מסויים וקיבלתם כאב ראש לאחר מכן? אולי אפילו זה קרה לכם כמה פעמים בחיים, מאותו מאכל ספציפי? האם יכול להיות שיש מאכלים מסויימים שגורמים לנו לכאב ראש? הדיאטנית המומחית של 103FM, ד"ר מאיה רוזמן, הסבירה למאזיניה כי אכן יש מאכלים כאלו. אז, ממה כדאי להימנע?

"כמעט כל אחד מאיתנו חווה כאב ראש בעוצמה כזו או אחרת. אצל חלקנו זה גורם לירידה בתפקוד ובאיכות החיים, והכאב מופיע בלי התרעה מראש, לכן חשוב לנסות לזהות את הגורם לכך", פתחה רוזמן את דבריה. "הדברים שיכולים לגרום לכאבי ראש הם שינויים הורמונליים חודשיים אצל נשים, חוסר או עודף שינה, מתח נפשי, וכמובן שגם תזונה".

"כדאי לשים לב לשוקולד, יין אדום וגבינה צהובה", המשיכה. "בכל אלו יש חומר שנקרא טיראמין, שנחשד כגורם למיגרנות, בייחוד אם צורכים כמה מהמזונות האלה יחד". 

שוקולד (צילום: ingimage ASAP)
שוקולד (צילום: ingimage ASAP)

"מונוסודיום גלוטמט, שהוא חומר מחזק טעם שנמצא בכמויות גדולות באוכל סיני וגם בחטיפים מלוחים ובחלק מאבקות המרק, עלול לגרום לכאבי ראש חזקים אצל אנשים שרגישים לחומר. אם אתם סובלים מכאבי ראש, כדאי לשים לב לכך ולקרוא את רשימת הרכיבים של המוצרים שאתם צורכים", אמרה עוד.

"גם בשרים מעובדים מכילים חומרים משמרים שנקראים ניטריטים, שנמצא כי הם מרחיבים את כלי הדם ועלולים לגרום לכאבי ראש אצל חלק מהאנשים. בנוסף, מי שרגיל לשתות מספר כוסות קפה ביום אך נמנע מקפאין ביום מסויים, עלול להרגיש כאבי ראש לאחר כמה שעות", הוסיפה.

כוס קפה (צילום: אינגאימג)
כוס קפה (צילום: אינגאימג)

לסיכום אמרה: "הדרך הנכונה לדעת אם מזון מסוים גורם לכם לכאבי ראש, היא לרשום בדיוק מה אוכלים וגם מתי מופיעים כאבי הראש, ולבדוק האם יש קשר בין התזונה לבין התופעה הבריאותית".