לשתיית אלכוהול יש השפעות שונות על הגוף שלנו, תלוי בכמות השתייה, האם וכמה אכלנו קודם לכן והאם אנחנו רגילים לשתות. פרופ' רפי קרסו שוחח בתוכניתו ב-103FM עם מאזין, שסיפר שהוא אוהב לשתות, אבל אמר שהאלכוהול משפיע על לחץ הדם שלו, אולם לדבריו אף רופא לא הצליח להבין למה זה קורה. לפרופסור היה פתרון מקורי ומעניין לבעיה.

שמי אנטולי אני בן 49, אני מעריץ מטורף שלך ומקשיב שנים לתוכנית. שאלה קצרה, אני בחור בריא, ספורטאי. אני סובל דלקת פרקים מקשחת, במצב מצוין, עושה ספורט, הכול בסדר. לוקח טיפול ביולוגי ולא תרופות מעבר לכך". 

היום בעידן של הטיפולים הביולוגיים אדם יכול להיות בריא עם טיפול תרופתי ביולוגי. בעבר זו הייתה מחלה שהייתה מביאה לנכות קשה. אנחנו בעידן שאפשר לחיות הרבה, להיות בריאים ולעשות פעילות גופנית.
"תודה שאתה מעודד אותי, אני עוסק באומנויות לחימה והכול בסדר. השאלה שלי פשוטה, אני כמו שאתה שומע אני ממוצא רוסי ולפעמים אוהב לשתות אלכוהול". 

לבריאות.
"תודה, אבל הבעיה שאם אני שותה מעבר ל-250 מ"ל יום למחרת בצהריים קופץ לי לחץ הדם ל-220 אל מול 140 לשעתיים ואז יורד ללחץ דם נורמלי. אף רופא שהלכתי אליו לא מצא סיבה לכך. מה דפוק אצלי?".

אני אומר לאנשים תמיד, אל תקשיב לרופא תקשיב לגוף ואם הגוף אומר לא לשתות יותר מ-250 מ"ל אל תשתה יותר. לאלכוהול יש כמה דברים, אלכוהול גורם ומדכא הורמון מונע השתנה ולכן אחרי אלכוהול הרבה אנשי קמים בלילה להשתין הרבה
"אני דווקא לא".

בד"כ השינויים האלה, ההורמון גם משפיע באופן עקיף על כיווץ של שריר חלק, באופן עקיף, כך שיכול להיות שזו הסיבה. איך אתה ישן אחרי כן בלילה?
"מצוין, מילדות ישן כמו תינוק עד עצם היום הזה".

כשאתה שותה את האלכוהול אתה נרדם מהר אבל מתעורר מוקדם?
"כן, בסביבות ב־5:30, אם אני שותה אלכוהול מתעורר ב־4:00".

בד"כ אלכוהול מרדים בהתחלה ואח"כ מפריע לשינה. אני הייתי אומר לך להקשיב לגוף, כמה פעמים בשבוע אתה שותה?
"בד"כ פעמיים בשבוע יושב במרפסת בערב שותה וויסקי או קצת וודקה".

תשמע לעצתי, אתה שותה יותר מ־250 מ"ל? יש לך לחץ דם גבוה. אני מציע לך לשתות 180 מ"ל 3 פעמים בשבוע במקום 250 מ"ל פעמיים בשבוע. קצת פחות אלכוהול אבל תשב במרפסת עוד יום.
"עצם העניין שלא מצאו אצלי בסי.טי כלום, ואומרים אתה בריא לגמרי".

לא תמיד אנחנו יודעים מה הסיבה לתופעות, אנחנו יודעים שאלכוהול משפיע באזורים שונים מרחיב כלי דם ויש תופעה אח"כ של כיווץ כלי הדם שמעלה לחץ דם. זה מה שאני מציע לך.
"אם אמרו שאני בריא לשתות פחות ולהיות בריא?"

לשתות אותו דבר אבל לחלק לשלוש פעמים במקום פעמיים.