איך נפרדים מהפחמימות? האם הימנעות מסוכרים ובצקים למיניהם עוזרים להוריד את סיכוני הסכרת? מאזינה בת 73 שוחחה עם הדיאטנית המומחה של 103FM, ד"ר מאיה רוזמן, והתייעצה איתה לגבי הקושי שלה לאזן את רמת הסוכר שלה, שנמצא במצב גבולי, בעזרת דיאטה נטולת פחמימות.

"זו דיאטה בלתי אפשרית", סיפרה המאזינה לרוזמן, שהשיבה: "למה? מה יש? גם אני הפסקתי". המאזינה התפלאה: "באמת? שום פחמימה לא נכנסת?", והדיאטנית סייגה: "לא בתור חוק, אם ביום בא לי פעם בחודש-חודשיים. בקטניות שאני לא יכולה להתעלם שזה חלבון, יש בהן אחוז פחמימות ואני אוכלת קטניות, אבל באופן כללי נגיד לאכול עוגות, עוגיות, פסטות, פתיתים ולחמים אני לא אוכלת שנים".

"תגדילי את הירקות ואת מנת העוף או הדג כדי שלא תהיי רעבה", המליצה רוזמן. "זה ברירת מחדל מה שנקרא. מי שכבר לא מצליח להתאפק וחייב ורוצה פחמימות או לא שבע, מה שמעכב את ספיגת הסוכר מהמעיים לדם זה השילוב של פחמימות או עם שומנים או עם חלבונים או שניהם. זאת אומרת, אם מישהו אוכל תפוח, והוא משלב את זה עם שקדים או יוגורט או שניהם, או קינוח לארוחת הצוהריים שבסופה הוא אוכל אחרי שיש לו בבטן עוף וירקות - הספיגה של הסוכר מהתפוח לא מקפיצה את הסוכר בדם וזה בסדר".

בגבינה צהובה יש כולסטרול?

"עם יד על הלב, עדיף שלא", סיכמה רוזמן. "האם אני יכולה לאכול גבינה צהובה כשיש לי כולסטרול?", המשיכה לשאול המאזינה. "כן, בטח, חופשי", השיבה הדיאטנית המומחה. "בגבינה צהובה כמעט ואין כולסטרול, תסתכלי על האריזה".

גבינה צהובה (צילום: ingimage ASAP)
גבינה צהובה (צילום: ingimage ASAP)

רוזמן התייחסה לכך שישנה שמועה שבגבינה צהובה יש כמות כולסטרול גבוהה: "זה נורא. שטיפת מוח. חבל שאפשר כל כך מהר לשטוף לנו את המוח. רשום על האריזה, 28% שומן למאה גרם. יש 80 מיל' בפרוסה אחת, יהיה פחות מ-20 מיל' כולסטרול. ולהשוואה - בביצה יש כמעט 300. פחות מ-20 לעומת 300, את יכולה לאכול כמה גבינה צהובה שאת רוצה. אם יש או אין כולסטרול גבוה - אין לך שום בעיה".