יש ברשותי 70 אלף שקלים, שבשלב הזה נמצאים בחשבון הבנק שלי, בלי שאני נוגע בהם. חברים רבים שלי השקיעו את כספיהם בקופות גמל והסבירו לי שכך הם יזכו לתשואות מכספם, אך אני חושש לבצע את ההשקעה הזאת. האם אתה ממליץ על קופות גמל להשקעה?

“קופת גמל להשקעה היא כלי השקעה מעולה. מדובר בכלי מנוהל עם מסלולים קבועים, שמתאימים לצרכים שלך. ישנם מסלולים שהם יותר השקעתיים, ספקולטיביים או סולידיים, ומסלולים שהרווחים מהם נמוכים מאוד. קופת הגמל מתנהלת כמו תיק השקעות, וניתן להפקיד אליה עד 72 אלף שקלים לשנה, כך שזה בהחלט מתאים לסכום שחסכת בשלב זה. מכיוון שאתה חושש, הנה כמה עובדות שכדאי לדעת על קופת הגמל שאולי ירגיעו אותך.

"אנשים פעמים רבות חוששים לבצע השקעה כזאת כי הם מפחדים, הם אינם מכירים את בית ההשקעות, וחוששים שהעבירו כסף לאיזושהי חברה שאינם מכירים ושהחברה עלולה להיעלם עם הכסף שלהם, אבל זה לא עובד ככה. הכספים אומנם מנוהלים על ידי בית ההשקעות, אך הם מוחזקים בבנק שלך. כלומר, אתה לא צריך להעביר לבית ההשקעות את כספך. ייתכן שבית ההשקעות אינו עובד עם הבנק שלך, ואז הם יבקשו ממך לפתוח חשבון בנק בבנק אחר, אך גם במקרה זה מדובר יהיה בחשבון בנק ששייך לך והוא על שמך. אין סיבה לחשוש מזה. בנוסף, אתה תמיד יכול למשוך את הכסף שלך מקופת הגמל.

"הכסף בתוך קופת הגמל נזיל, ואם תחליט להוציא את הכסף לא תיאלץ לספוג שום קנס. הסיבה לכך שאין כיום קנסות על הוצאת כסף מקופת הגמל היא שבעבר כאשר היית מפקיד כסף לקופת הגמל, היית זוכה לקבל הטבת מס ברגע ההפקדה. כיום הטבת המס הזאת אינה קיימת, ומנגד גם הקנסות על הוצאת הכספים התבטלו. בנוסף, ניתן גם להעביר את קופת הגמל לבית השקעות אחר, ואינך כבול לבית ההשקעות שבו פתחת את קופת הגמל. למרות זאת, אם תוכל לגלות אורך רוח ולא להוציא את כספיך במשך שנתיים־שלוש מקופת הגמל, כדאי לך ללכת על המסלול ההשקעתי והסולידי שיציעו לך במסגרת קופת הגמל. אם לא תמשוך את כספיך בשלב מוקדם, תוכל ליהנות בהמשך מפטור ממס ועוד הטבות נוספות על הכספים שבתוך קופת הגמל. מדובר באפשרות השקעה עם איכויות רבות, ואני ממליץ עליה בהחלט”.

אני בעל עסק אינטרנט מצליח לתכשיטים בעיצוב אישי. מדובר בקונספט ישן, שאני מיישם בצורה חדשנית. אין לי חנות פיזית, ואני מקדם את עצמי באמצעות פייסבוק ואינסטגרם, אך העסק שלי הולך ונעשה מצליח יותר, והייתי רוצה למנף אותו למשהו גדול יותר. האם כדאי לי להקים חנות פיזית, או שמא ההשקעה שחנות פיזית דורשת עלולה להקטין את הרווחים שלי?

“השירות שאתה מתאר נשמע אכן ייחודי ומעניין, ולכן לא פלא שהעסק האינטרנטי שלך מצליח. ההמלצה שלי היא לא לוותר על השירות האינטרנטי, אך גם לא למהר ולפתוח חנות עצמאית משלך. כדאי ליצור שיתופי פעולה עם חנויות רלוונטיות שכבר קיימות, וכך תוכל להפוך מקמעונאי לסיטונאי. תוכל לפנות לחנויות תכשיטים, ולהציע להן לשווק את המוצר ואת השירות הייחודי שלך. בכל חנות כזאת יכולה להיות פינה קטנה בעיצובך, כך שהלקוחות שייכנסו יוכלו להתרשם מהעבודה שלך.

"חשוב מאוד לנהל דיאלוג עם בעלי החנויות ולתת להם את האפשרות לשווק את מוצריך במחירים אחרים. אם תהיה פינה כזאת משלך ב־20 חנויות שונות, אז אנשים יתחילו להכיר את המותג ואת המוצרים השונים. גם אם הם בעצמם לא יקנו את התכשיטים, הם ידברו עם חברים וקרובים ויספרו להם על זה. במקביל, הייתי מציע לך גם לגלות יוזמה ולהכין רשימה גדולה של אנשים שאתה מכיר, עם תאריכים חשובים בחייהם כמו ימי הולדת, ימי נישואים ועוד. בעזרת רשימה מסודרת כזאת תוכל לשלוח לאותם אנשים הודעה חודש לפני התאריך ולהציע להם את המוצר שלך, להזמין אותם לרכוש מתנה דרך האתר שלך ולראות את מגוון האפשרויות המוצעות”.

מתוך תוכניתו של אלון גל, כל יום שישי ב־8:00 ב־103FM